Mine barndomsparadis – del 2

Har du noen gang vært på turorientering? Det drev vi med helt fra jeg var 4-5 år! Nesten hver søndag – og noen lørdager – var vi ute med kart (ikke kompass……), matpakker, saft, kaffe og “bensin” (sjokolade som måtte til når små bein var slitne….)!
Vi var i forskjellige skauer rundt Sandefjord! Noen dype og mørke skauer som på det øverste bildet – og noen kystnære åpne skauer som på det nederste bildet!

Det beste jeg visste  (og sånn er det vel fortsatt……) var når vi kom på nye steder – nye stier eller skauveier! Og når jeg fikk orientere "aleine" var alt helt topp! Pappa bare veiledet…… Stor stas!

Dersom det finnes turorientering der du bor, så burde du prøve! I voksen alder har det blitt lite slik aktivitet, men jeg elsker fortsatt å følge med på kart!

På bildet under sitter jeg på skuldrene til pappa. Jeg var sikkert ca 5 år! Vi kommer fra skauen og møter lillesøster som foreløpig var for liten til å være med! Ho og mamma var på tur ved bilen sålenge……..

10 kommentarer
    1. Jeg har dessverre ikke vært med på noe slikt, og kunne veldig lite om kart og kompass til langt uti voksen alder. Heldigvis er mannen tidligere orienteringsløper så jeg har lært litt. Det trengs, fordi jeg har veldig lite innebygget GPS, for å si det sånn! 😀
      Så koselig gammelt bilde. 🙂

    2. Turorientering har jeg aldri prøvd meg på. Gikk på orienteringskurs på barneskolen, men det jeg lærte der er nok glemt for lengst. Men jeg liker å gå på tur i skogen, ny te stillhet og ro, og føle at batteriene får lading. Men jeg går ikke alene på ukjente stier, til det er jeg for pinglete, men sammen med andre kan jeg godt være med å gå på nye stier og gå meg vill – og finne tilbake til start sammen med noen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg