Så staute og staselige!

Hva er det med gamle trær? Hva er det som gjør at de virker så mye mer staselige enn ungtrær?

Når jeg ser gamle trær, tenker jeg alltid på livet og åra som går! På alle opplevelser som former både trær og mennesker!

Gamle trær har opplevd en masse – de har overlevd både sag, motorsag og hogstmaskiner! De har sikkert bøttevis med historier å fortelle……. om trær kunne snakke……

Noen av trærne har blitt plantet som tuntre – noen har blitt en allé! Andre igjen står i en park – og innbyr til å bli klatret i eller bli beundret!

Har du sånne tanker og funderinger innimellom ?

Nyt dagen da!

24 kommentarer
    1. Det var flotte bilder av vakre trær. det er artig å gå i skogen å se på alle merkelige fasonger på trær. Høysving og lavsvingfuruer +++++ mange andre muligheter.
      Uff da drømte meg litt bort. Det skulle vært moro å høre dem fortelle sin historie. ha en fin dag uten for mange treskaller. :-)) klem

    2. Flotte bilder av trær! og ja, det er noe man virkelig tenker ofte ute i naturen! Ha en god dag!

    3. god morgen.Jeg har nok ikke tenkt over hva et tre tenker om det kunne tenke da ) men jeg er fasinert av trær og synes dei er utrolig flotte,eldre trær er hærlige ,da dei har fått en egen fasong og majestetisk størrelse ))

    4. Å ja da, vi har visst samme tanker om trær. Jeg har et eldgammelt tre jeg går forbi inne på skogen her, og det får meg til å tenke hver gang jeg ser det. Det er hogd inn et kors i barken på det og det faller snart ned av seg selv. Det er hult inni og halve siden har falt ned, men det står fortsatt så fint.

    5. Så fine bilder av trær! <3 Jeg elsker trær! 😉 Det er akkurat slik du beskriver det her. Og det er så magisk! <3
      Ønsker deg en fin dag Margrethe! .-)

    6. Trær appelerer til hjerneaktivitet hos mange antar jeg. Tror alle mer eller mindre har et forhold til trær.
      Det nederste bildet var bare rett og slett vakkert. Det appelerte til meg, og ikke rent lite heller….
      Tenk om du hadde gitt ut bok av dine vakre bilder. Da hadde jeg stått blant de første i køen!

    7. Vakkert 🙂 Det står jo respekt av de med tanke hvor lenge de har levd og hva de må ha opplevd. Det som ikke er vakkert.. er all granskogen som ble plantet her i nord på femti og sekstitallet. Grana hører ikke hjemme her og står som svarte ”flekker” overalt..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg