Ved Gjennestadvannet!

Igår var vi en tur ved Gjennestadvannet i Vestfold! Et eldorado for fugleinteresserte i alle aldre! Stedet er hekkested eller mellomlandingsplass for en rekke fuglearter!

I det strålende været, var det til tider mye folk med kikkerter og kameraer i alle størrelser!

Ja, forresten – foruten svaner, traner, sothøner, kvinender, gjess og andre fugler, er stedet også et sted med mye orm! Buorm, stålorm og hoggorm! (Tenkte å lage et innlegg om noen av de sistnevnte seinere i uka…..)!

Ha en flott ukestart! Nå er det bare å komme seg ut og nyte vårlufta i alle ledige av døgnets timer!

36 kommentarer
    1. Ja det er vel mye orm et sted det er mye fugleegg..Grøss og gru.. Der skulle jeg vært! med kameraet..hihih. Flotte bilder!

    2. Ojj fryd og grøss,, for en herlig blanding. Vi er jo ikke vant med orm.. så jeg vet da farsken om jeg hadde tatt meg dit 😛 en vakkert var det 🙂

    3. Sikkert en finfin dag med mange opplevelser. Jeg var oppe å så etter hoggormen her om dagen, men det var så varmt at den var nok ute på tur!!!! Morsomt å se hva du fanger i kameralinsa di! 🙂

    4. Så flott det er på denne plassen og flotte vårbilder er det også. Men usj huggorm er noe jeg er livredd for og møte på i skogen så holder meg stort sett til noen brede stier så jeg ser hva som ligger foran mine ben når jeg går i det frie.-) Du som er mye i skog og mark har kanskje sett mye av dette krypet ? Ja nå er det bare og nyte dagene som er vårlige og fine for en vet ikke hvor lenge dette varer igjen..:-))

    5. hobbystuas: Tusen takk for det 🙂 ser sjelden orm – de rømmer fort av tramping og bevegelse! Men det er jo greit å være obs i solhellinger osv! Viktig å nyte når været er topp! 🙂

    6. Fine bilder Margrethe! 😉 Men jeg er ikke så veldig glad i slanger da! Og synes egentlig at hoggorm er ganske skummelt. Heldigvis har jeg sett bare èn i live i naturen!
      Håper mandagen er fin! <3 Klem

    7. Fugler er fint, men orm klarer jeg meg fint uten. I alle fall hoggormen. Så når jeg er ute og går, så tramper jeg godt i bakken, for har ikke så lyst å møte på dem 🙂
      Fine bilder har du uansett, enten de er av fugl eller orm 🙂
      Klem

    8. Spennende med alle de fugleartene 🙂
      Jeg liker heller ikke orm. Og huggorm kan en treffe på i noen av fjellene her ute også. Jeg har truffet på en liten huggorm som var veldig hissig…… og hva jeg gjorde….. jeg stivnet….. min venninne hadde staver og klarte geleide den så jeg klarte gå forbi :-S hehehe

    9. Det er heldigvis ikke ofte man støter på orm . Men igjen viser du hvor god du er til å formidle mye forskjellig. Gøy å følge deg. :-):-)

    10. Så spennende med alle fuglene, men ormene kan jeg være for uten. Vet ikke hva det er, men jeg liker ikke orm selv om jeg bare har sett dem noen ganger. Og ormen er nok like redd meg som jeg er for den. I Texas så jeg orm tre ganger, og der var jeg litt skeptisk, for jeg ante ikke noe om den var farlig eller ikke. Og i Australia holdt jeg på å sykle over en en gang. Og når jeg stoppet lå den midt mellom hjulene mine. Jeg fikk helt panikk og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Ormen krøllet seg sammen og begynte å reise opp hodet, da syklet jeg. Etterpå fikk jeg vite at denne kunne drept meg om jeg ble bitt. Glad jeg ikke visste det før jeg syklet der. Er det forresten stålormen som egentlig ikke er en orm, men en øgletype? Synes jeg har hørt noe sånt en gag. Så selv om jeg ikke liker dem har jeg lyst å lære mer om dem 🙂

    11. margarites: fugler er topp ja! og med dine opplevelser med ormer skjønner jeg godt skepsisen! Stemmer at stålorm er en øgle ja – uten bein….. ugh…. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg