Søndagsturen – del 2!

Som lovet igår, her kommer resten av søndagsturen……

På vei mot Stavern, passerte vi mange flotte steder! Ingen tvil om at vi skal tilbake til våren – i et mildere og stødigere vær!

Terrenget var vekslende mellom svaberg, stier over enger og gjennom små skauholt!

Selvom det er skikkelig seinhøst, så finnes det noen farger fortsatt….. sånn som raklene her på ei svartor.

Da vi kom til Rakke (som jeg også har skrevet om tidligere……), var det tid for mat! Ostebriks med Jarlsbergost eller smøreost med skinke sto på menyen! Og så kaffe selvfølgelig…. en nødvendighet!

Disse flotte furuene står i Skråvika!

Siste del av turen gikk forbi Minnehallen, og gjennom Leiren (gammelt militært) til Stavern by!

Skritt-telleren stoppa på ca 17000 – til stoooooor glede for frøkna!

Nyt dagen idag!

20 kommentarer
    1. “Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær” det sa i hvert fall reklamen for en del år tilbake. Fine bilder fra turen, og mat det hører selvfølgelig med. Nyt dagen 🙂

    2. takk for en flott tur,ja vi oppdagen noen perler som vi vil oppsøke igjen til sommeren ))
      Når vi snakker om å oppsøke steder så er det ikke helt utenkelig att vi oppsøker Larvik neste sommer ))

    3. Så flotte bilder! og der fikk jeg navnet på en busk jeg også går forbi..men små flotte nøtter..og rakler..Takk..Ja det går unna med skritt når man går tur..mannen hadde på sin her i helgen..og lørdag så gikk vi 12000 bare på en tur!! Så det er klart det må være godt å gå tur!! Jeg følte ikke engang det var langtur.. hihih.. Ha en god dag!

    4. Det øverste bildet viste virkelig værforskjellene med både skyer, blå himmel og bølger <3 også må jeg snike inn at det var inntil de furuene på nederste bilde at Neverending Story og C´est la vie satt "natt til 17."! Hihi..

    5. Så kos med medbrakt niste og sjøllaga kopp. Det ER fint å være ute uansett årstid, men jeg “slurver” om dagen. Har gått tur/retur butikken på glatta, men det er nok ikke mer enn 11/2 km til sammen! 😛

    6. karidansen: Kjempekoselig er det! Jeg er jo ute hver eneste dag – kom nettopp inn fra dagens kveldstur! Får helt mark i beina om jeg ikke kommer meg ut…….. sikkert ikke helt normal… hihi <3

    7. Hei Margrethe, har nå måtte gå litt grundigere til verks og lest alle innleggene siden sist, og da havnet jeg her. Trekoppene var supre. Koselig med navn på og praktisk også. Fine bilder både her og av bøkeskogen gjennom 4 årstider. Selv er jeg på ulike turmål gjennom årstidene. Liker best variadjon, men har et sted som jeg kanskje besøker på ulike tider. Kanskje jeg skal ta bilder av dette gjennom året..

    8. fjellgeitbundingen: så koselig! tusen takk! moro å ta bilder gjennom året… store forskjeller! variasjon er viktig, men yndlingssteder er jo også topp! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg