Om å sette spor etter seg…….!

Hva er viktigst her i livet?
Å sette spor etter seg, eller å luske gjennom livet som en skygge……?

Jeg har aldri vært så opptatt av å være en skinnende stjerne som har alt det store, flotte og dyre…….. men det er jo flere måter å sette spor etter seg! Luske rundt vil jeg definitivt ikke gjøre!

Jeg vil være synlig og sette spor ved å være glad og god!
Ta vare på andre, og ta vare på meg sjøl!
Være tilstede!
Bruke humor og alvor om hverandre!
Gjøre mest mulig av det jeg liker, være ute, ta bilder, dele med dere! Så setter jeg små spor som ikke glemmes med en gang!

Denne dagen er din!
Bruk den fornuftig så setter den dype, flotte spor!

32 kommentarer
    1. Ja der er jeg enig..liker ikke å “vise” meg med store og dyre ting! men håper da allikevell jeg setter spor hos noen..Du setter jo flotte bildespor hver dag du! og ja, selv disse bildene setter spor! Ha en flott ny dag!

    2. Hei Margrethe,viktig innlegg og jeg har tenkt en del på dette. Både fordi jeg har mistet flere som stod meg nær tidelig i livet og fordi jeg nå har denne utposningen til hovedåren til hjertet, og tenker det fort kan gå galt alt. Jeg har blitt mindre redd for å dø i en ulykke eller sånn. Kan fleipe med at samfunnet sparer kostnader da og at jeg slipper lidelse i forhold til lekkasje på hjerte og polycystiske cystenyrer. Å for meg ble det viktig å klare å være sammen med mine, jobbe, gå på tur..Tenker noen ganger på hvorfor jeg egentlig ble født. Om jeg ikke skal gjøre noe større her i verden enn å føde og oppdra to barn, om jeg ikke skal være noe mer for flere, men liker jo ikke så godt å stikke meg fram jeg. En gang følte jeg at jeg var spesiell og at jeg kunne hjelpe folk, men i dag føler jeg i mye større grad jeg bare er en av mange. I den grad man “bare” kan være et menneske.

    3. Du setter absolutt vakre spor….alle bildene, og vi som leser….fordi jeg tror andre har det noenlunde likt med meg……kan kjenne roen og det gode i bildene dine. Du skaper i hvert fall en ro inni meg :))).

    4. Jeg er så enig med deg, man trenger ikke komme på forsiden av ukeblad for å sette spor. Små ting som gleder er mye bedre. Flotte bilder du hadde som illustrasjon i dag, de passet godt. Jeg har igrunnen aldri tenkt over å ta bilde av hjulspor, men her passet de veldig godt. Ønsker deg en flott helg 🙂

    5. Snille ord, Margrethe, men dere hadde bare savnet meg en stund om jeg forsvant, så ville dere kommet videre. Min farmor var et flott menneske. Hun kan jeg savne mye ennå, selv om det er 10 år siden hun døde, mens et annet familiemedlem som døde for 30 år siden er helt borte for meg…Nå var jeg yngre når vedkommende døde. Bare barnet, men likevel..Vil jo bli som farmor jeg, men kan nok aldri fylle hennes sko. Hun var spesiell.

    6. fjellgeitbundingen: hmmmm…. vet ikke helt om du har rett, men…. mamma døde for snart 14 år siden….. Ho er fortsatt der nesten hver dag! klem <3

    7. Jeg tenker også sånn, hvis jeg setter spor hos NOEN , så er det fint, det blir ikke for HELE verden nei…Men for noen få kan jeg ha betydd noe 🙂 Og det er koselig 🙂

    8. Jeg mener ikke det har med hvor lenge siden det var å gjøre, men hvor mange minner man har med personen. Minnene lever videre i en. Både gode og onde. Jeg mener vel at noen mennesker lever sterkere videre i en enn andre. Noens minner blir svakere med tiden, andres sterkere. Med farmor. Kan jeg finne på å bake hennes kaker når jeg savner henne, hennes råd, hennes samtale, hennes trygghet og på hytta er jeg ekstra nær henne. På hennes hytte, og nå litt min. Tror jeg aldri vil glemme henne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg