Ferietur – dag 13!

Gårsdagen bød på øspøs regnvær fra vi slo opp øynene…..! Men det gjorde ikke så mye, for vi var klare for et besøk på Norsk Luftfartsmuseum i Bodø.

Museet er formet som en to-bladet propell! Et blad for sivil luftfart, og et blad for militær! I midten et kontrolltårn.

Over ser du et engelsk jagerfly ved navn Spitfire (brukt under 2.verdenskrig)! Under et småfly fra den sivile utstillingen.

Her var det jammen mye spennende og flott! Anbefaler deg virkelig et besøk på museet!

Så la vi turen om Saltstraumen! Der var det jammen mye hissig vann, ivrige fiskere og enormt med måker!

Saltstraumbrua var også litt av et syn…. og med speiling i tillegg.. .. perfekt!

Nå er vi igang med Kystriksveien! Mye vakker natur og Svartisen er jo intet unntak!

Ikke så ofte isbreer er så godt synlige, og så fotogene! Snakk om å stoppe bilen og hoppe ut…..

Og – Helgelandskysten, here we come!

Gårsdagens fakta:
Kjørt ca 20 mil.
Hadde et par timer med sol.
Vårt vakre land…..

16 kommentarer
    1. Så mange flotte bilder! ja jeg drømmer meg tilbake til sist sommer..da var jo vi der..men ikke på museum..Kos dere videre på tur!

    2. Helt herlige bilder <3 Og så er det så moro å se glimt fra steder jeg har vært - uten at jeg har tatt bildene selv, hehe 😉 Kos dere videre på tur, da <3

    3. Så flotte bilder! Flotte isbreer! Kjedelig med regnvær, men bra det gikk an å gå på museum da :)) Her regner det også idag og da ble det en museums tur på oss også 😀 klem <3

    4. Dere er på en vakker tur. Jeg har kjørt der selv, både i Lofoten og kystriksveien fra Bodø, eller rettere sagt vi kjørte andre veien. Selv om jeg bruker å være i Bodø noen ganger, da jeg har ange søskenbarn der, så har jeg aldri tatt turen til Flymuseet. Derfor artig med et lite innblikk der. Søskenbarnet jeg kjenner best og bruker å være hos, bor på Tverlandet ikke langt fra Saltstraumen. Det er fint der, men jeg har vært der og da var barna mindre, gjett om jeg holdt i hånda deres kraftig. Faller de ut i, er det ute. så sterk strøm. Ser ikke ut til at været der er så aller verst heller. Jeg ser blå himmel over Svartisen. kos dere på tur fortsatt.

    5. toveview: Ja, det er vi! Det er et flott land vi har – og disse strekningene viser det til fulle! Skjønner godt at du holdt ungane godt i hånda – jeg syns det var møe sterkt…. Været er veldig skiftende – men det er det vel her oppe! Tusen takk! Klemmer <3

    6. Fint å bruke dårlig vær til fine opplevelser inne.. og det her var nok både artig og lærerikt :)) Også den flotte naturen dere har sett underveis… Mange inntrykk på dere nå … Klem <3

    7. Museet er veldig bra! Testet dere simulatorene også?
      Ingenting som å stupe under broer og fly lavt over tretoppene. :O)
      Ha en super tur videre!

    8. Takk for hyggelig tilbakemelding! Det er fint å høre at dere hadde en god opplevelse av museet som et alternativ til utifriluft. Velkommen igjen og fortsatt god sommer til deg og dine. Vennlig hilsen Hanne K. Jakhelln, direktør

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg