Ferietur – dag 19!

Gårsdagen var enda en utrolig sommerdag – til og med på Dovrefjell!

Hadde nesten ikke sovi om natta…. for nå var vi klare for

…….moskus-safari……

Guiden Knut og 22 deltagere i saue-flokk innover i fjellet…..!

Knut var forøvrig den perfekte guide! Lang erfaring, lun humor og en rolig type!

Vi gikk nok sikkert halvannen time før vi oppdaget dyra på en snøflekk et stykke unna. En time seinere var vi 200 meter unna! (det er anbefalt grense for nærhet til slike digre dyr på 400 kg som kan løpe i 60 km/t……)!

Her er et bilde tatt gjennom kikkert-linsa! Det er jammen flotte dyr…..!

Det var fire voksne moskus og to kalver i denne flokken! Vi brukte god tid til å fotografere og nyte synet! Hvor ofte har du spist matpakka di samme sted som moskus???  
Dette var helt spesielt!

Seks timers tur ga såre føtter, men en enorm naturopplevelse! Både fjellheimen og moskusen viste seg fra sin beste side….!

Gårsdagens fakta:
Kjørte 19 mil (etter safarien….)!
23000 skritt rikere!
En stor opplevelse ligger i minnebanken!

14 kommentarer
    1. Så herlig!! ja jeg var på Dovrefjell jeg også..men så ikke snurten av moskus..men gikk ikke sånn safari da…hihih..Flotte bilder du fikk av dem! ha en god dag!

    2. For en fantastisk opplevelse <3 Jeg har vær "en million" ganger på Dovrefjell - både dagsturer og teltturer - men aldri sett de..må vel krype til korset og være sosial, og ta meg en sånn safari jeg også, en gang 😉 =D Flotte bilder <3

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Hehe, tusen takk! Nå så vi dem jo på lang avstand uten safari også… men det var stort å komme så nær innpå 🙂

    4. Helene: Uff og uff… vi er ikke helt safari, vi heller, men håpet å komme innpå! Og det gjorde vi jo… anbefales – var helt ok faktisk! Klemmer og tusen takk <3

    5. Så gøy å komme så nære innpå dem!
      Skikkelig flotte dyr! Pelsen gir også ett helt nydelig varmt og lett garn, som dessverre koster veldig mye.
      Men jeg forstår godt hvorfor. Det er ikke bare å gå bort å børste dem akkurat. :O)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg