Elvestien svarte til forventningene!

Etter en litt mørke-svart dag på jobb….. med overtid  (på denne tida av året….), måtte jeg gå av meg gruffen!

Valget falt på Elvestien, som jeg har hørt mye skryt om!

Elvestien går langs Numedalslågen, fra Bommestad  (der E18 krysser Lågen…..) og sørover mot sjøen!

Jeg valgte å gå hjemmefra, og har dermed gått den nordligste delen av stien tur/retur!

Det er laget rasteplasser på veien – benker og utsiktsposter på flere steder! Flott at en god del av stien er tilgjengelig for funksjonshemmede og barnevogn-familier!

Det meste av stien var gruset! (Iallfall på den delen jeg gikk). Heldigvis gikk jeg også litt på sti gjennom gammel skau!

Jeg har stor respekt for den ville og litt skumle Lågen, men langs Elvestien viste den også fram sin idylliske side!

En tur som anbefales på det varmeste til alle som liker å gå! – og turen blei lenger enn jeg trodde…. nesten 2 timer inkl. fotografering….!

Og null gruff igjen i kroppen da jeg landa på sofaen……..!

20 kommentarer

Siste innlegg