Huldra på huldresti!

Som dere alle vet, så er jeg ei skikkelig skau-hulder!

Og igår gikk jeg en av huldrestiene som finnes i Lardal kommune nord for Larvik!
Jeg gikk Pinås-runden!

Og nå skjønner jeg hvorfor det heter PINås…. mine stakkars bein blei skikkelig PINa på turen… hihi….

De par første kilometerne gikk omtrent "rett opp"! Fra 60 til 367 meter over havet…..!

Utsikten blei bedre og bedre…. og kondisen blei grundig testet!

Noen puster i bakken var helt nødvendig…. og det måtte jo taes bilder!

Huldra var rimelig stolt da ho var på toppen…. og det ble sendt snapper og meldinger til "alleogenhver", hehe…..

Nå skal det sies at jeg bare hadde gått en fjerdedel av turen på dette tidspunktet….! Så jeg satte kursen videre!

Turen gikk nå i et flatere og helt fantastisk terreng. Det var bare å nyte…..!

Langt om lenge stupa stien ned i dalen igjen! Det var jammen bratt ned igjen også…..

Her kan du se turen min – den svarte på kartet til høyre!

Det var ca 7 kilometer, ca 15000 skritt og nøyaktig 3 timers tur! Herlig…..

Og…. det finnes et terrengløp ved navn Pinåsløpet! Dette går i juni (samme løype som jeg gikk) hvert år, og samler blant annet en del av langrennseliten…. tenk å løpe rundt der da….! Det er’ke no for meg!

Kos deg med søndagen din!

24 kommentarer

Siste innlegg