Når du er fra Larvik…..!

Bør du helst ha et bøketre i hagen…. og det har jeg!

Bør du ha noe som er laget av Larvikitt…… og det har jeg også!

Bør favorittdrikken din være Farris…. siden Farriskilden og fabrikken ligger her……! Vel, er ikke favoritt, men liker det godt!

Bør du elske å gå tur i Bøkeskogen og se opp i trekronene og høre på fuglesangen…… og det gjør jeg definitivt!

I tillegg bør du:
Elske håndball og LHK….det gjør jeg ikke….!
Ha båt på Farris eller på fjorden…..det har jeg ikke…..!
Være glad i den flotte naturen rundt her, skauene og kysten – og det er jeg virkelig!

Dialekten din må være BRÆI nok, for her heter det:
Bilær…
Båtær….
Pælær (gummistøvler)….
Det gjøkke no om det ær varnt ute…..  (det gjør ikke noe om det er varmt ute…)
Har’u ‘kke husa på det….. (Har du ikke husket på det….)….
Osv osv.. ….

Ha en super dag der du har dine røtter ❤

26 kommentarer

Siste innlegg