Ferietur dag 8-11!

Nå er vi tilbake i bilen igjen – etter fire dager i fjellet!

Vi la avsted med røde T-er i øyekroken….!

Været var nydelig og varmt…. vi skjønte etterhvert at det var helt uvanlig på disse trakter!

Første natta overnatta vi her på Blåfjellenden! Helt grei, ubetjent hytte.

Så vandra vi videre på dagstetappe 2…. oppover dalen mot hytta ved Langavatn.

Det var mye grønt, lite trær og masse masse sauer….!

Her skimter du såvidt hytta ved Langavatn, der vi hadde overnatting nummer to. Det var ei selvbetjent hytte, dvs at det var endel mat der som kunne kjøpes….. så da blei det lapskaus og dessert da…..!

Dagsetappe 3 gikk over skikkelige høyfjell. Det var opp og ned og opp og ned….. beina var rimelig møre da vi nådde neste overnattingssted!

Og her ser du Sandvatn…. den beste hytta av alle tre…. den hytta med de koseligste andre gjestene…… den hytta med ei annen voksen jente fra Larvik…..!

Turen hjem fjerde dag var kjempelang! Det visste vi før vi startet, men vi la avsted med godt humør! Det gikk jo helt flott også, var flinke til å ta pauser! Gleden var stor da vi så bilen……!

Her ser du ruta vår! Mange kilometer…… 6-7 timers turer hver dag….. 111.000 skritt….. bøttevis med sauer og lemen…..enorme naturopplevelser og en herlig tur!

Litt mer bobilferie nå…. så følg med…..🌞🌞🌞

26 kommentarer
    1. Mannen min er med i DNT, og han liker å gå turløypene til DNT. Han sier han gjerne kunne tenkt seg å gå turen sammen Monsen. Tror nok DNT kommer til å få flere medlemmer etter turene med Monsen 🙂
      Ser ut som det var en kjempefin tur, og takk for at du deler de kjempefine bildene dine 🙂
      Ønsker deg en kjempefin tirsdag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Åååå det ser så herlig ut! Jeg misunner deg dette altså…opplevelser i tur og orden…Takk for titten, og kos dere videre på tur….ps..her blir turen vår gjort om…Moren bil Bjørn er blitt syk, ikke noe alvorlig…men vi vil være litt mer tilgjengelig, og kanskje ikke være borte så lenge…så blir ingen tur til nord for oss i år…Vi får se hvor vi reiser..for på tur skal vi…bare litt annerledes…

    3. Jepp,, sette fra seg bilen og ta en tur ut i marka 😀 Det må da være veldig greit 😀 ,, dere er bare helt utrolige, det må jeg si 🙂 Hva blir det neste??,, jeg bare undrer :D.. men god tur og lykke til 🙂

    4. Skikkelig fint fjellandskap og supre bilder :)) 1 time hadde vært langtur for meg nå..før kunne jeg gå “hele”dagen..
      Har aldri overnatta på slike turisthytter , men jammen et bra tiltak 🙂 Klem <3

    5. Det ser jo veldig fint ut! Spennende å overnatte ammen med fremmede…en må lære seg å være litt tolerant og legge vekk egoet. Jeg er litt “Fisefin” ift det med tilgang på vann og dusj. Om det ikke er det, så vil jeg helst at det skal være et tjern eller noe som jeg kan duppe meg i. Jeg liker veldig dårlig hvis jeg må gå i to – tre dager uten å få vasket meg ordentlig – men jeg skaper jo en del begrensinger for meg sjøl på det viset, da! 😉

    6. dvergpinchere: gjett om det var da….. så koselig med en slik tilbakemelding! Trist å høre at dere må gjøre om på ferieplaner, men blir spennende å følge med!

    7. dedicat: å du milde…. ler godt her…! Ja, vi er nok utrolige…. blir nok ikke like spektakulært framover, men en vet jo aldri…. tusen takk! 🙂

    8. karidansen: det var flott! Men det er klart at en må klare seg uten det meste….. jeg er ikke så fisefin på akkurat det, men var nyyydelig med en dusj straks ankomst bilen! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg