Glem ikke småfuglene!

Nå tror jeg det er på tide å begynne å mate småfuglene! Det er en hyggelig og viktig “jobb”….!

Igår fikk jeg endelig kjøpt meg en foringsautomat og litt forskjellig mat….! Det var villfuglfrø, meiseboller og peanøtter….. solsikkefrø hadde jeg fra før!

Den gamle “matstasjonen” har jeg fylt med solsikkefrø! Det tok ikke lange tida før spurv og skjære fant den!

Den nye “matstasjonen” kan jeg se fra sofakroken! Nå flyr kjøttmeisene til og fra i skytteltrafikk!

Det er så koselig! 💛🧡❤

14 kommentarer
    1. Her er det på plass, men i dag blåser det så ille at jeg kunne ikke fylle på den materen som henger løst. Der forsvant solsikkene på bakken med en gang. Men de har andre steder rundt huset der de kan forsyne seg, så ingen fugler trenger å sulte. Ha en fin dag 🙂 Klemsiklem:)

    2. Ja de må få mat også – det er bare det at skjora og kråka er så rask her…….. og plutselig er maisbollene borte vekk…. der er frekke og glupske… men de skal jo ha mat de også

    3. Du og du så fint det ble! Her kan de kose seg altså og du med! Fuglene er sultne nå..ser de jager etter mat og insektene fra i sommer er borte! Må kjøpe jeg også. Pleier å mate fuglene frem til mars ca…Men er så lei de skjærene som eter opp alt! Så et praktisk hus i går. Fuglene kunne rett og slett fly inn i huset og spise seg mette uten å være redde for rovfugl! Kos deg med kvelden….

      1. Tusen takk – syns det blei fint! Har tenkt på det leeeeenge….! Kjedelig med skjærene, men – blir spennende å se det huset! Kos deg med kvelden du også – jeg har landa i sofaen nå! Klem <3

    4. det kommer nok her også ,har ikke hatt ut noe ennå ,er fortsatt masse insekter her ser eg ,og mus ,ikke det beste om en vil ha ut mat til fuglene ,men det kommer nok i min hage også etterhvert

    5. Jeg mater gjennom hele året.
      Epler er mange fugler glade i også. Og ekorn liker nøtter av alle slag og tar en brødbit i ny og ne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg