mars 2015

Himmelen over oss

Over ser dere himmelen igår kveld like før sola gikk ned. Det var opphold helt til jeg skulle gå min vanlige kveldstur, men så kom regnet....... Heldigvis litt til og fra, ...

Svanesjøen

Vi var litt rundt omkring og gikk tur igår...Til slutt havnet vi nede på kaia  (der som Petter Wessel la til i "gamle dager"). Og heldige oss fikk tatt bilder av svane-pa...

Bøkeskogen

Endelig kom sola tilbake. Og det blei en deilig tur! Var jo litt sol igår også,  men det blåste jo så....... Nå er Bøkeskogen naken, det store spørsmåle...

Kira kose-jente

Etter en lang dag ute i skauen, lange gå-turer og mye vind og vær, er Kira sliten og klar for kos. Noe av det beste som fins er når jeg legger meg på sofaen under pleddet! Da kr...

Påskepynt

Jeg er glad i å pynte til påske også, jeg! Har tatt inn nytt bjørkeløv for noen dager siden, og det begynner å bli grønt! (deilig,  siden snøen ligger e...

Trenings-kalender

Noen skriver treningsdagbok, men så enkelt kan det gjøres:Man tar en kalender (gjerne en med Joker-reklame som den jeg bruker.....hehe...) Så lager man koder som forteller hva man...

En spesiell dag for meg

26.mars er alltid en litt rar dag for meg..... idag er det hele 13 år siden mamman min døde, brått og brutalt!Savnet er der,  og sorgen også, men det har jo blitt &quo...

Så mye snø er det nå...

Og ifølge yr.no så skal det komme bøttevis i natt og i morra formiddag. Dette blir i overkant spennende..... Juhuuuuu...... ha en flott og morsom kveld!

Dagens vær-oppdatering

Gosj, æsj, uff...... Dette er jo heeelt feil...... Ha en super dag!

Himmelsk......

Igår kveld var himmelen lekkert farget i solnedgangen! Til og med "sporet" etter et fly var i rosa nyanse! Stilig syns jeg..... Ha en flott kveld - er dere så heldig med været som m...

Når det blir for varmt.....

Det blir veldig varmt med pels når sola steiker! Da er det godt å kunne slenge seg ned på den kjølige bakken før en blir helt kokt!

Årstid-krasj!

Igår snødde det mye av dagen - skikkelig nedtur! Heldigvis ser det ut til at alt har regnt bort i løpet av natta..... Så dermed var det jo et helt unødvendig vær p...

Det snøøøøøøøør........

Det snøøøøøøøør så veldig! Så surt.... Derfor legger jeg ut et bilde fra igår ettermiddag! Gårsdagen bød jo på et fantastisk v&...

Snart ny ATV-sesong

Bare litt varmere i lufta nå, så er det klart for en ny sesong med ATV'n! Snart kan doningen rulles ut i friluft og vaskes og pusses til den skinner! Doningen er en 2009 CanAm 800, som d...

Fredags-kos

Nå er det klart for fredags-kos her! Har akkurat skåret opp eple, pære, banan og jordbær - og så er det i tillegg druer, blåbær og bringebær! Det er så ...

Nytt i tur-sekken!

Denne dagen var som skapt for shopping! Jeg har lenge ønsket meg en ny sag til tur-sekken, og nå tok jeg meg råd til det! Den et så hendig - tar liten plass i sekken, er enkel...

Vårflom i bekken

Nå smelter endelig snøen ved hytta også! I Limyrbekken rett på nedsida her renner godt nå! Det er deilig å se at det forsvinner mer snø for hver dag som går!...

Ny dag, nye muligheter

Velkommen til en ny og ubrukt dag! Ingen vet hva dagen bringer, men idag skal jeg i utgangspunktet være glad og positiv. Kanskje jeg slipper å bli så stresset og lei? Jeg prøver...

Naturens små detaljer

Øverst ser dere den veksten jeg liker best av alt av det som vokser på skogbunnen. Den kryper bortover og har små røtter på hver tiende centimeter. Allerede tidlig etter sn...

Himmel - blå........

På fredag og lørdag forrige uke var himmelen knall blå!Lekkert med de to hvite skyene. De fikk jeg øye på ut av vinduet på kontoret! Da lengtet jeg veldig ut.........

En liten blåveistur

I går ettermiddag etter det hadde begynt å skumre, tok vi en rask tur til blåveis-stedet som vi har hatt i mange år! Det har blitt så gjengrodd, men noen få eksemplar...

Grøftekantens storsjarmører

Endelig har våren kommet dit jeg pleier å ferdes også..... Nå har jeg sett noen gjennom bilvinduet de siste dagene, men på dagens andre tur kom jeg helt innpå grø...

Dagens båltur

Idag har jeg bare nyti de små ting som teller..... Været har vært helt topp, og jeg har kosa meg med bål! Sola har varmet og jeg har fått litt farve i mitt vinterbleke ans...

Det er de små ting som teller

Hva er det egentlig som er viktig i livet? For meg er det nok mest de små ting som teller: Å bli tatt vare på av - og selv ta vare på - vennene mine (og ungene mine så kla...

Hjemmetrening

I fjor høst bestemte jeg meg for å bli mer systematisk med treninga mi! Jeg har jo i mange år gått en drøy halvtimes tur hver kveld - og rockeringen er fast brukt, men tren...

Byen jeg bor i.......

Larvik - byen med Bøkeskogen. "Skoven" som er et yndet område for å gå tur eller jogge - eller  bare sitte på Bøkekroa med en softis og en kopp kaffe. Larvik - b...

Vårtegn?

Du vet det er vår når: Sola skinner sterkt i lav høyde etter arbeidstid...... Insektene surrer lavt over plenen..... Sola lyser på furua og de små konglene...... Og - DET E...

Om å lengte etter sommer.....

Sitter her og tenker på sommer og sol! Kikker på gamle bilder, og drømmer meg bort! Ikke lenge til jeg kan sitte på benken med kaffekoppen og nyte! Må bare ha vekk en halvm...

Hunden Kira 💟

Her ser dere min firbeinte venn Kira! Ho er en Parson russel terrier som fyller seks år nå den 15. Som dere ser, så er ho minst like glad i å være på tur som det jeg ...

Naturlig kunst - nok en gang

Det blei så mange fine bilder på turen igår...... Her er nok et par som er tatt fra baksiden av isen og fram.... syns de blei litt lekre! Den ene kompisen min er naturfotograf - jeg...

Naturlig kunst

Idag har jeg vært på en super bål-tur med bestevenner. Været var heller grått da vi dro avsted, men etterhvert forsvant skyene og sola varmet nydelig. Bildene er tatt fra ...

Roser til deg......

Min tur til å redigere i svart/hvitt... syns det blei stilig, men liker nok best de glade rosene under! Fargen er glede, varme og vår på en gang! Ha en fin fredag, ikke glem å n...

Opp mot det blå.......

Eller kanskje heller opp mot det grå...... Uansett, her er det veldig mye skjegglav i trærne, noe som betyr at lufta er veldig ren! Så - da er det vel bare å trekke pusten godt,...

Himmelens vakreste farger.....

En liten vandring på kamerarullen...... Ha en fortreffelig dag!

Når vi snakker om utsikt......

Siden vi er inne på det med utsikt - her ser dere utsikten fra jobben min..... (sladda noen biler og folk.....) Dere kan jo bare tenke dere hvor mye jeg lengter ut på dager som idag! Var ...

Opp på en topp.....

Når jeg er ute på tur, er det alltid et ekstra kick å komme seg opp på en topp! Jeg er alltid på jakt etter utsikt, og her var jeg iallfall heldig....... det er vel lite so...

God morgen alle sammen......

God morgen alle sammen, god morgen far og mor - god morgen lille søster, god morgen store bror! God morgen trær og blomster, god morgen fugler små - god morgen store lyse sol p...

Dette er min hobby - del 2

Det er nemlig ikke bare smykker jeg lager av tre..... På bildet er det to boller - den største er laget av en furu-knute, den andre rett og slett av en bjørkestamme. Begge er laget v...

Dette er min hobby - del 1

Jeg har også en hobby - en litt utenom det vanlige, kanskje! Min hobby er nemlig å lage noe ting av tre! Dette innlegget er viet til smykker av tre - laget av for eksempel brisk, epletre...