På jakt etter det hemmeligste bæret….!

Molte……

Et bær med mye hemmeligheter……!

Ingen forteller hvor de har funnet dem! De heldige vet om drøssevis av hemmelige moltemyrer!

Spør du om de har finni mye molter i år, så sier de selvfølgelig nei…..!

Jeg har til og med vært med på å plukke om kapp med andre på ei stor myr…..! Om å gjøre å grabbe til seg mest…..!

Molte er vel det bæret som gjør flest nordmenn grådige og griske…..!

Så – igår blei det moltetur!

Jeg sier ikke hvor……!

Men du kan se hvor lite jeg fant……!

Lite bær,  men en smak iallfall! Det blir litt syltetøy….! Og så er det god trim å vasse gjennom bløte myrer på jakt etter gull….!

🌞🌞🌞

12 kommentarer
    1. Ååå, så koselig å gå sånn og plukke. Jeg skulle gjerne vært med deg der. Sånn for kosen 🙂 Og jeg ville neppe blitt noen konkurrent på å innta bærstedet, så langt i fra der jeg bor. Men gått der og sludret litt med deg mens jeg plukket. DET høres hyggelig ut 🙂 Kos deg med lørdagen <3

    2. Herlig tur og skogens gull fant du! Du er nå RIK <3 Jeg vet ikke om et eneste sted…Men det finnes rykter at det er et par moltemyrer her på Kråkerøy også…Men aldri sett et bær! Klemmer….

    3. Fint å finne og trasketurer er fint, spesielt etterpå. Men du har funnet, trodde nesten det begynte å bli for sent å se etter disse gylne bæra.

    4. Se der ja. 😊 Jeg har ikke så veldig sans for molter. Men ære være de som står på for å skaffe seg noen liter. 😊

    5. Jeg tar ikke opp konkurransen med dere der. Jeg har aldri vært noe glad i dem.
      Men jeg dumpa over en hel masse av dem i Lofoten i år. Alle fikk stå i fred til glede for noen andre. 😊

    6. der vi gikk i går er det mye bær om det er rett år,i år er ikke rett år da var det så godt som ingen ,fant oppi ei neve,men i Femundsmarka er det mye ,og der fant vi til juledeserten :=) hørte på radio i går att det blir et molte eventyr i Finnmark i år :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg