En tur til Gautitjønna!

Når jec er ute med bobilen, bruker jeg noen ganger 1881.no kart for å finne lure steder å gå på tur! Igår blei det derfor en tur til Gautitjønna!

Denne karttjenesten sier dessverre lite om høydekurver, så jeg blei “litt” overraska over hvor bratt det var! Men det er tross alt i motbakke det går oppover, så jeg vandra ivei! 2,5 av 3,5 kilometer i oppoverbakke!

Runda siste sving, og gleda meg stort til å se utover vannet mens jeg spiste nistepakka…..!

…..men altså……den tjukkaste tåka lå over området…..!

Og den letta IKKE no særlig…..! Likevel var det godt med en hvil før returen!

Hjemturen gikk selvfølgelig som en lek…. det var tross alt for det meste nedover!

Brukte god tid på fotografering og sjokoladespising….. og til å børste bort alle hjortelusfluene som overfalt meg! De er no skikkelig herk altså, men klarte meg greit når jeg tok på jakkehetta! Og så vrengte jeg av meg (nesten) alle klær utafor bilen sånn at de resterende kunne knipses vekk!

En minnerik tur på alle måter! 😘

16 kommentarer
    1. Hjortelusfluer et jo like innpåslitne som flått 😜Det hørtes ut som en litt krevende tur. Sliter mer nedover nesten jeg, ikke pusten-den er verst oppover, men menisken. Godt med tur uansett. Tror jeg skal ta meg tidlig-tur i dag, før regnet setter i gang 😂

    2. Herlig tur ble det, slike fluer har vi ikke her! Så aldri sett dem! Vi har jo knapt mygg….hehe..
      Fint med tur, men tråkig at tåka tok utsikten da! Kos deg masse på turen hjem. Klem…

    3. For en flott tur, selv med den innpåslitne hjortelusa. Jeg hører de som går på tur oppe i Østmarka, rett ovenfor, sier at det er veldig mye av den der i år. Tåke gjør landskapet litt trolsk, og skaper gode bilder 🥰

      1. Ja, turen var flott tross alt! Jeg tok på meg hetta, og vandra glad avsted! Har aldri sett så mange på ett sted før……! Tusen takk! Klem <3

    4. Oppover er jo god trim det.. 🙂 Tåke har sin sjarm og bildene blei flotte..men alltid deilg nom tåka letter om man er på tur.. 🙂 Søndagsklem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg