I all sin enkelhet!

I all sin enkelhet, i all sin prakt

– et lite hus står der litt forsagt!

Så anonymt, men et lite smykke

– som ga min dag en dose ekstra lykke!

🤎🤎🤎

Nå blomstrer markjordbæra!

Markjordbæra blomstrer allerede…… selv mauren syns det er så spesielt at den må ta en tur for å sjekke ut….!

Vanligvis blomstrer planta fra mai-juli, men i år har naturen “tatt av” litt tidligere!

Jeg koooooser meg med å følge med på alt som skjer rundt meg…..

……og hååååper på at alle disse blomstene skaffer meg søte, gode markjordbær om noen måneder!

Finn et strå og træ dem på….!

🍓🍓

Hva tenker du……?

Hva tenker du når du ser dette bildet?

Det første som datt ned i hue mitt, var at vi har samme startsted, men velger forskjellige retninger i livet……!

Tankefull…..!

💙

Nostalgi og sjarm eller fy?

Disse gamle rør-delene har ligget noen år…. det blei visst aldri bruk for dem! Hører aldeles ikke hjemme i naturen, men går snart i ett med trær og mose! Naturen tar tilbake…..!

Disse to rørene derimot, er av “fjorårets modell”! Til bruk ved utbedring av skader etter storflommen ifjor, men til overs…..! Hadde vel vært smartere om de blei frakta ut av skauen igjen….. denne typen materiale kan ikke naturen ta tilbake!

Jeg tenker….. gamle sementrør er nostalgi og spor av sjarm…… nye plastrør er bare fy….!

Enig?

🖤🖤

Jammen er’n grønn allerede!

Hvert eneste år lurer vi Larviksfolk på om Bøkeskogen blir grønn til 17.mai……! Det er ikke noe å gå rundt og fundere på nå, for jammen er’n grønn allerede!

Det lubne bøkeløvet lyser glad…..

…..og irrgrønt i vårsola!

Jeg storkoser meg i allfall i det grønne…..

…..og det gjør visst de som bor der også….!

Herved erklærer jeg “det-er-i-år-jeg-skal-besøke-den-flotte-Bøkeskogen-i-Larvik”-desonoen, såå…. velkommen skal du være!

💚💚💚

Nesten til Gavlesjå…!

Igår blei det en solid tur på to hjul….. lenge planlagt, og endelig gjennomført!

Stedet er Årmotsdalen….. sykkeltur på grusvei langs Åseåa! (…du får google…..)!

Jeg sykla i vei med freidig mot….. men etterhvert blei det mer og mer snø og søle i veien, og jeg snudde et par kilometer fra vannet Gavlesjå!

Men for en nydelig natur der innunder Lifjell…. så klart vann i elva…..

….. så vakkert over myrer med høyfjellet i bakgrunnen…..!

Det blei mange stopp på turen… og mange bilder i finværet…..

…..og matpakka blei slukt før disse tre kom løpende (virkelig løpende altså….)…

Joda, jeg blei sliten og kjente godt at jeg hadde gjennomført ei solid treningsøkt på de tre mila som blei tilbakelagt….!

Turen svarte til forventningene selvom det bare blei NESTEN til Gavlesjå!

💙💙💙

Flygere i “sommervarme”!

Igår var det sommervarme på de luneste stedene! Med sol fra knallblå himmel, var det noen flygere som kosa seg….!

Denne sitronsommerfuglen var en av dem…!

“Bolla bie”…. eller blomsterflue er det vel…. satt litt for urolig til å få fanga den skikkelig på bilde….!

Mens denne sommerfuglen – Dagpåfugløye – satt som det reneste kunstverk på en liten løvetann….!

💛🧡

Helgeutfordring…: deg selv “på rett sted”!

Det er helg, det er meldt bra vær, det er vår….. og det er klart forxen ny helgeutfordring! Temaet denne gangen er:

DEG SELV “PÅ RETT PLASS”!

Her ser dere meg skue utover fjella i Valdres…..! Oppe på Slettefjell, helt aleine – fantastisk! Det er meg på rett sted….. ingen tvil!

Nå er jeg spent på å se hva som er rett sted for deg……!

Klem ❤️