Lørdagstur til Furuåsane!

Lørdagens tur startet egentlig som en ut-i-det-blå-tur! Vi visste bare at vi skulle på båltur – et sted i Vestmarka nord for Larvik!

Vi havnet på Furuåsane – 193 m o h! Det var bratt nok, så vi fikk fart i blodomløpet……
Utsikten hadde nok vært bedre tidligere….. høye trær ødela litt…. men likevel; vi så både ColorLines SuperSpeed2, Minnehallen i Stavern, og Svenner fyr!

Og så hadde vi bål da….. det første for sesongen! Det var deilig!

På menyen sto "litt småsvidde" pølser med lompe…..

Til dessert var det Toro-lapper med jordbærsyltetøy og så mange kaffekopper en orket…..!

På vei hjem ble jeg kjent med en ny uvenn….. hjortelusflua….. ikke noe hyggelig bekjentskap! Etter å ha plukket 5 stk ut av hårsveisen på veien – i tillegg til å ha hilst på fire herr flått….. ja da kribla det over hele meg…..

Ha en flott søndag – fri for småååååkryyyyp ❤

30 kommentarer
    1. Ser sååå herlig ut!! heldige du! men ja, hjortelusa er innpåsliten! Er bare å gå rett i dusjen etter tur her også om dagen.. Ha en koselig dag i dag også! Flotte idylliske skogsbilder!!

    2. Du fikk jo sett en del også da, selv om det ikke var beste utsikten 😀 Koselig med pølser på bål. Eneste jeg kunne unnvære er de krypa 😉

    3. Deilig med tur da- og niste på veien er alltid godt 🙂
      Den hjortelusflua er fryktelig plagsom! Jeg har ikke møtt på den her hjemme, men fikk et møte med den når jeg var i Halden sist helg- bahh! Men, vi har nok av flått her hjemme- plukker flått fra mars-januar (i fjor også februar) hver år :O Heldigvis ikke like mange når sommeren er over, men det blir plukket mer enn nødvendig likevel, selv på de kalde månedene :O

    4. elevele: det var nydelig! kunne godt unnvært de krypa….. uheldige dere som har flått hele året. her har det vært bra til nå 🙁 klem 🙂

    5. Kjenner neste bållukten….:)
      Du er helt sikkert flink å sjekke deg for småkryp og i særdeleshet flått, så mye som du farter i skauen. For farlig er de, de vet alle…Trodde forresten sesongen var over for flått nå?

    6. Det er så koselig med bål, og da skal pølsene bli litt svidde – smaker ekstra godt da 🙂 Denne uvennen har jeg aldri hørt om, stikker den som myffen eller er den mer som en flått? Jeg ble for mange år siden stukket av en Tuneflue (i Mosseområdet). Det endte med kraftig hevelse og høy feber, ikke noe å trakte etter

    7. Ser så koselig ut med både bålet og godt grillet pølser. Da smaker det da:-) Men denne flåtten er ikke lett og få utryddet og er et forferdelig innsekt. Må nok ha en ekstra kald vinter kanskje og brenne jorder og ugress når våren kommer skal en få bukt med disse ekle krypene. Men heldigvis har jeg klart meg uten bitt fra dem enda alt som er av mygg og klegg er veldig glad i meg. Må du ha en fin dag og jeg antar du er ute i friluft nå.-))

    8. Så nå er det tid for bålkos igjen ja..hehe.. Ser skikkelig trivelig ut , men greit å sjekke seg for kryp etter en dag på skogtur :))

    9. Jojo.. ut i det blå tur rett inn i skauen 🙂 Med sekken full av godbiter og klar for bålkos og greier. Så ikke noe blått jeg.. med unntak av det gamle metall skiltet på treet. Men der var jo alt skrapa bort så ikke rart at dere ikke kom frem dit 😀 ,, og kryp ja,, tror faktisk ei mygg har satt seg på meg i år,, med skumle hensikter.. RIP ,, kjære mygg.

    10. dedicat: å du herlige! Blir alltid så godt humør av dine kommentarer! Joda…..det var jo ikke helt i det blå…. selvom merkinga til turistforeninga var det……….. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg