Jeg blir så oppgitt…..

……..er det mulig å være så tett at man kaster hva som helst rett ut i grøfta?

På bare 200 små meter, er det jo reise søppelfyllinga! Sjokoladepapir, batterier, og golfballer (?)…….

Ingen Kims, ingen kos… heter det i reklamen! Men bruk søppelkassa etter kosen, da!

Et fotballspill, sammenbunta reklameaviser, et deilig brunt bananskall…..

Vel – det siste råtner vel opp da, så det er LITT innafor!

Kjenner at jeg blir oppgitt av at folk ikke bryr seg…..
Naturen skal være vakker og ren!

Ha en søppelfri og vakker dag!

30 kommentarer
    1. Jeg er så enig med deg! Hva får folk til å kaste sånne ting rett fra seg, de kan umulig tro at bosset blir borte selv om de selv ikke ser det mer. Jeg tror de som gjør dette har foreldre som har gjort det samme….selv er jeg veldig nøye med å kaste alt boss på rett plass, og ungene mine gjør det samme – heldigvis. De har ikke samvittighet til å kaste noe ute sa min ene datter en gang, for hun husker på hva jeg alltid sa til dem når de var små. Vi hadde alltid med pose til boss når vi hadde med oss mat ute. Og større ting kan ikke jeg skjønne at det går an å tenke på å bare slenge fra seg ute engang. Har de som gjør sånt lagt hodet igjen hjemme? Ønsker deg en fin og bossfri fredag 🙂

    2. helt enige med deg,det er så altfor mange som bare kaster søpla i naturen,min bestemor gav meg den gode ideen å ta vare på posene når vi kjøper frukt og rundstykker,dei posane er fine å ha i bilen til søpper ))) fungerer helt topp,vi bruker dem både i personbilen og bobilen

    3. Ja det bananskallet er jo innafor………………………
      Men jeg blir så irritert jeg også!!! Hvorfor kan de ikke ta med seg hjem det papiret som blir tiil overs??? Bare kaste det i søpla hjemme?? De MÅ da se at det ikke passer i naturen, det de kaster fra seg………………..!!!!!!
      Ønsker deg en god dag!!
      klem.

    4. Uff..ja jeg er så enig..ser masse jeg også..og det er synd folk ikke kan ta opp etter seg! Fyyyy…til de som forsøpler naturen! Hvorfor ikke bare putte det i lomma, og ta det med hjem! Grrrr..skjønner det ikke.. Ha en god og fin dag og helg du også!

    5. margarites: hei du, tusen takk for flott tilbakemelding! ja, det er viktig å gi barna rette verdier, vi har alltid vært påpasselig med det! jeg kjenner knurr knurr når jeg ser sånt! klem <3

    6. Det er helt utrolig hva en finner i skog og mark og ikke minst langs veiene våre.
      Hvem tror de skal rydde etter dem? Vet de ikke at det kan være skadelig for dyr og fugler?
      Orker en å bære med seg en sjokolade når en er på tur, orker man å bære det tomme papiret tilbake.
      Jeg kjøper en rull hundeposer og har i bilen til søppel. Skikkelig kjekt. Og nei, jeg har ikke hund lenger.

    7. Helt utrolig at folk får seg til å bare kaste ting på bakken..kunne aldri falt meg inn … Ønsker deg i fin helg i natur uten søppel <3<3

    8. Sender en halvmeter med snø sørover som dekker over elendigheta,, hoff.. Tar meg den frihet og ramse opp noen nordnorske kraftuttrykk… men de egner seg ikke i skriftlig form 😛 Ha en god helg 🙂

    9. Dette er toppen av likegyldighet og latskap. Det koster så lite å samle det sammen og kaste det i den første offentlige søppeldunken man kommer til! Dette er vel sånn “Bilvindu-søppel” ……og det er en skam! Det er ikke godt å vite hva som kan få folk til å slutte med en slik adferd….. 😛

    10. Ja, ikke noe fint det der. Jeg blir skikkelig sint for sånt 🙁 Skjønner ikke at folk VIL jeg. Jeg blir flau bare jeg slipper fra meg litt papir , ved et uhell omtrent…

    11. Jeg hater det!! Jeg synes synd på dyrene også. En gang så jeg et bilde på facebook av et piggsvin som hadde satt fast hodet sitt i en isboks. Den fikk jo heldigvis hjelp, for personen som fant piggsvinet dro rett hjem for å hente en saks. MEN DET SKAL IKKE VÆRE SÅNN!!!
      Jeg ble med mormor på sopptur en dag i sommer, og det endte med at jeg plukket søppel og hun plukket sopp. Folk som kaster søppel i naturen ble født uten hjerne tror jeg?!?!?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg