Joda, nå er jeg møe stolt!

En gjeng med glade kniventusiaster ga meg raskt lysten til å lage kniv!
Jeg har fått masse god hjelp, og har blitt losa gjennom prosessen, trinn for trinn!

Et stykk knivblad var allerede innkjøpt, og det var bare å velge og vrake i emner til skaft.

En spennende jobb lå foran meg, og jeg kosa meg hvert sekund!

Det er så moro å lage ting av tre – bruke kreativiteten og forme!

Etter at skaftet var grovformet, var det på tide å skjære ut og sy slire!
Dette var den delen av oppgaven som jeg hadde grua meg mest for…..

Heldigvis så gikk syinga som en lek – sømmen blei slett ikke verst!

Her har både slire og kniv fått sin riktige fasong….. etter frøknas design!

Før siste finpuss, ble slira farget rød og skaftet ble satt inn med olje!

Og her er det ferdige resultatet!

Min aller første kniv har sett dagens lys!
Hva syns du da????

28 kommentarer

Siste innlegg