Høstens bær!

Det virker ikke som om det er så altfor mye bær å oppdrive i nærheten her i år! Tørka?

Men noe har jeg da sett…..!

Over her er tyttebær……

……og så det aller beste: blåbær……!

Nyper er vel kanskje ikke bær akkurat….. muligens en frukt?

Kan dette være teiebær? Visstnok veldig gode å lage gele av…….!

Så har vi blokkebær da…. kommer visstnok helt i skyggen av storebror blåbær som har mye bedre smak! 

Og disse her er giftige altså! Liljekonvallens bær setter vi ikke på menyen!

Bær eller ikke bær – fin dag til deg! 🌞

26 kommentarer
    1. Jeg er veldig glad i bær. De sier det er mye i marka, men der har ikke jeg klart å gå, så det ble ikke blåbærplukking i år 😉
      Pleier å være mye rett ved Huset ved sjøen, men ikke i år. Bringebær fikk jeg plukket litt av. Og masse rips 🙂

    2. ja vi har mange typer bær men ikke alle er til å spise,så her må en kunne litt akkurat som med soppen :=) vi har mengder av bær i fjella i år,så det er mange som fyller opp med blåbær her hvor jeg bor :=) men tyttebær er best ,vi bruker den mer enn dei blå

    3. Det er artig med bær. Har en bok om bruk av alle ville bær. Men blir mest til å bla i boka, og det blir ikke så mye resultat av :))).

    4. Se her ja..du fant noen bær…er ikke mye av det her heller….OG du fant liljekonvall bær…og de spiser vi ikke nei…hihihi….Flotte bilder!

    5. Bær er godt, og særlig blå bær 🙂
      Nyper er bær og ikke frukt. De er frukt som vokser på trær som er slekt med rosene. Nyper er også fulle av c vitaminer, men jeg selv er ikke så glad i nyper. Nypete er den beste te jeg kan få 🙂
      Bærplukking er heller ikke noe for meg, da jeg rett og slett ikke lengre har helse til dette.
      Flotte bærbilder 🙂
      Klem <3

    6. Noen sier de ikke ser noe bær, mens andre har håvet inn masse ;o Men er klart at der det var verst tørke, ikke vil finne så mye ;s Min bror med fam var ute å så etter blåbær, men alt var tørket inn dessverre. Det som er så godt med melk og sukker på 😀 <3

    7. Her har du jo funnet ulike typer bær. Blåbær og tyttebær er gode matbær. Hva er vel pannekaker uten blåbær eller kjøttkaker i brun saus uten en tyttebærklatt? Fint at du høster fra naturens eget matlager. Jeg kjøper det andre har plukket jeg, det går an det også, men er nok ikke like godt og sunt.

    8. toveview: Du har så rett! Hva er vel de to rettene uten…… Heldigvis kan man kjøpe – og det gjør jeg også! Har laga jordbærsyltetøy som jeg pleier, men ikke noe mer…. 🙂

    9. Masse bær i skogene rundt her. Jeg skal ha meg en tur og plukke litt tyttebær. Men vi har da bestilt en del hos noen kjente 😀 Det går i bringebær, blåbær og tyttebær 😀 Lykke til 🙂 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg