Dyrsku’n 2018!

Dyrsku-dagen startet tidlig med sol på toppen av Skorve, og en blå himmel som lova godt vær for dagen!

Det er mye rart å se på Dyrsku’n! Her er den grønne Felleskjøpet-kua med gule flekker…… leveres også i gul utgave med grønne flekker, hihi!

Mange flotte maskiner og traktorer, men denne rosa New Holland-utgaven tok virkelig kaka……!

En god gammel Massey Ferguson var på plass!

Så snakket vi med en mann som representerte skogeiere! Disse små granplantene har fått på seg miljøvennlig voks for å beskytte mot snutebiller….. Voksen er forsket frem av et Larviks-firma jeg kjenner godt!

Et folkehav denne lørdagen….! Nydelig vær og meldt dårlig på søndag….!

Ikke alle dyra på en Dyrsku er ekte tydeligvis…… disse sauene hadde ullhode, mosekropp og pinnebein….!

Dette er drømmebilen til frkutifriluft for tida! Mazda cx3….. nå fikk jeg jammen prøvesitti den også…..! Helt perfekt….!

Etter å ha gått rundt ca en arbeidsdag lang, krabba vi tilbake til bilen og kjørte opp i lia igjen! Jordene nede i bygda var stappa fullt av vogner og bobiler!

Dyrsku’n er bare moro!

18 kommentarer
    1. Her var dere i farta igjen… skjønner at jeg misser mye når man ikke rekker å være så mye her inne.. men prøver å få sneket meg inn i blandt. 😀 Er det i Telemark??.. mener flere av familien der snakket om noe Dyrsku greier..men finner vel mer i et innlegg lenger ned.. Som vanlig 😀 Var jo sånn jeg leste mail når jeg jobba,, ta de nyeste først,, 😀 Lykke til videre.. selv om søndagen er på hell 😀

    2. frodith: Liker godt å gå der ja! Men hadde aldri orka og bodd nede på de stappfulle jordene! Nå er jeg litt kjent der da, og veit om et sted….. 🙂

    3. dedicat: Hihi, jepp… igjen…. ja, du går nok glipp av noen turer vil jeg tro! Men du kommer nok sterkere tilbake på blogg, du! Dyrskun er i Seljord i Telemark, ja! Så den har du nok hørt om! Tusen takk – ha en god kveld 🙂

    4. Dyrsku’n er topp!! Var der 3 dager og maaaaange timer hver dag. Pratet med folk jeg bare møter der oppe. Traff nye bekjentskaper. Pruta og shoppa. Elsker Dyrsku’n!
      Og ny lørdagsrekord ble det jammen også med 41400!! Jammen var det trangt til tider. :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg