Dyrespor – del 3

 

Nå har vi da kommet til sporene etter skogens konge! Elg er etter min mening det mest elegante dyr en kan se i skauen. De løper alltid lett i bratt-terreng, opp som ned! Jeg har vært så heldig å se elg med jevne mellomrom når jeg har vært på tur, men som oftest er det korte glimt mens de løper skremt i vei! 

Men….. jeg har nå en god historie som jeg stadig blir minnet på:

Jeg og en kamerat var på skautur, og hadde akkurat vendt nesa hjemover etter en bål-rast! Vi gikk på en smal sti gjennom en tett skau! Brått sto vi ansikt til ansikt med to par STORE øyne! To elgkuer……. Jeg ble det vi kan kalle livredd, og smatt bak en halv meter høy gran – hva hjalp vel det??? Kameraten sto med kamera rundt halsen – uten å røre en finger……. Elgkuene snudde om og løp nedover ei myr, og få sekunder etter dukket det opp en elgokse som satte etter dem! ET FANTASTISK SYN……. Etter å ha sett oss over skuldra hele veien hjem, fikk vi oss en god latter av den ganske så klønete håndteringa av situasjonen!!!

6 kommentarer
    1. Takk for hyggelig kommentar på min blogg! Jeg ser du også har mange fine vinterbilder her. Man kan ta mange fine bilder av snøen. Ha en fin kveld videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg