Noe du ikke visste om meg…. (2)..!

Jeg er nemlig ei ekte korpsjente….. eller var, inntil for ca 20 år siden….!

Da jeg var 9 år, begynte jeg å spille klarinett i Nanset Skolekorps i Larvik! Jeg blei rent hekta, og etterhvert øvde jeg både seint og tidlig…..

Gjett om jeg var stolt hver gang uniformen skulle på! Dette er nok fra en 17.mai "tidlig i karrieren"!…..

Så mye moro i løpet av 11 år i skolekorpset. Stevner, turer, øvelser….alt…..

I to år var jeg også dirigent for juniorkorpset! At jeg torde…..

Da jeg blei 15, begynte jeg også i Nanset Ungdomsmusikkorps! Det var stor stas å spille i et av Norges beste janitsjarkorps! Korpset vant NM i elitedivisjon, og var med i VM….! En vanvittig krevende greie…. men lærte mye!

Har du hatt gleden av å gå i korps??

26 kommentarer
    1. …hadde nok DESSVERRE ikke gleden av å være korps-jenta..men gjett om at jeg var misunnelig, når flere av venninnene mine sprada rundt i full stas på 17-mai, hehe =D Ha en flottersfin dag <3

    2. Oj, ja da har du vært skikkelig med. Jeg starta først da jeg var 54 og spiller hver torsdag, men hater fortsatt masj, så 17. maispillinga overlater jeg til andre, hehe.

    3. Så herlig! og ja..de uniformene var vi stolte av..jeg gikk også i korps..Vettre skolekorps..spilte først althorn, så stortromme. alltid likt korpsmusikk! ha en god dag!

    4. Så moro å se og høre fra den tiden du var med i korps- herlig innlegg ♥ Skolekorps er herlig! ☺
      Ønsker deg en tipp toppers torsdag 😀 Klem <3

    5. Så flink da. Håper du har holdt spillingen ved like???? Nei, jeg fikk aldri gleden av det, selv om jeg så gjerne ville. Mine foreldre klarte ikke følge opp alt, med gård og dyr som måtte gå foran. Men vi fikk masse instrumenter hjemme, og alle lærte seg å spille litt gitar. Jeg spilte litt piano, orgel og fløyte. Bror min spiller alt mulig fortsatt. Jeg øvde ikke nok, men det er ikke mine foreldres skyld da. Men jeg liker fortsatt å høre korpsmusikk!!!!

    6. GTduA: Jepp…. det er aldri for seint å begynne da! Jeg var møe glad i å marsjere – og tårene triller når jeg ser “mitt” korps fortsatt… 🙂

    7. natheless: Tusen takk… hmmm – nei, nå ligger klarinetten i skapet.. har gjort det i mange år! Så gøy – da kan du jo spille masse forskjellig da! Klem 🙂

    8. Gjett om jeg er helt ute av trening!!!!!! Klarer ikke stort lenger, dessverre. Blir litt matt over meg selv. Men sånn er det visst med meg, deg og mange andre. Instrumentenen får bare støve ned. Heldigvis har barnebarnet overtatt her. Han spiller gitar så jeg bare sitter der med munnen åpen. Nå har han spilt i ett år og kan mer enn jeg noen gang kunne drømt om å kunne!Fingerspill og det hele. Han har flere gitarer nå, både kasse og elektrisk. Den nye Marius Müller erter jeg! Morsomt er det! Jeg lytter og nyter!

    9. Så gøy å få vite det, og du så jo veldig søt ut…det er du nå også da :)) Jeg har aldri spilt i korps…men gått et gitarkurs en gang i ungdommen :)) Klem og god helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg