Nok en tur i skjærgården!

Så blei det en søndagstur også da!

Igår blei det en tur til Yxney utenfor Sandefjord! Det har frøkna vært mange ganger som liten, men det er jo som kjent leeeeenge siden nå!

Et naturreservat i området blir ekstra passet på slik…… så slipper man at folk tramper rundt overalt! Ikke lite jobb dette….. og antagelig gjort på dugnad….!

Er nydelig vær da vi nådde enden av fastlandet! En kopp kaffe og litt sjokolade mens vi kikket utover!

Og så, mens vi satt der og speida…. en sort rygg med sort finne….. igjen og igjen….. vi tror det var ei nise!

Moro å se liv – og noe en aldri har sett før!

Stillhet og ro over svabergene…..!

Men så kom tåka sigende! På få minutter var det helt tett og rottekaldt….! Så vi snudde nesa hjemover igjen!

Vi gikk til ei strand vi passerte på vei utover! Der spiste vi nista vår, mens vi beundre den manglende utsikten! Tåkelurene ula i det fjerne!

Opplading til ny uke er utført! Håper du også har fått lada opp?
Uansett – ha ei flottanes uke!

22 kommentarer
    1. Ja tåka kom brått i går…fra strålende sol til grått og trist…Men tåka blir jo fin på bilder….magisk…Så flott å få sett nisen! Trodde de likte varmt vann…DET er det vel ikke akkurat nå…hihihi..Flotte bilder! 🙂

    2. det var en fin søndagstur,og veldig greit med en slik sti å gå på også da :=)nise er rett,vi har mange her i fjorden,har sett et par stk nå i vår,men det bruker å komme større flokker,fasinerande dyr.
      Ha en fin arbeidsuke da

    3. Det var et veldig fremmedklingende navn. Jeg la merke til det på bildet du la ut på instagram, så lurte jeg på om du kunne ha vært en tur nede i grekenland eller noe sånt 😉
      Men flott er det jammen på disse bildene. Synes den plankestien var fin jeg.
      Nisa var også spennende å få øye på tenker jeg. Naturopplevelsene sto i kø 🙂 Herlig å få lese om dette 🙂
      Ha en flott ny uke <3

    4. fruensvilje.blogg .no: Kjempefin! – stilig med slik plankesti! Så bra at det var en nise! Trodde nemlig også de pleide å være flere sammen…. men denne var aleine 🙂

    5. Eva: Ja det er et snodig navn på noe som er så norsk! TUsen takk – ja, liker den plankestien! Nise hadde jeg jo aldri sett før, så her var det mye opplevelser! Så koselig at du liker å lese om det! Klemmer <3

    6. frodith: Så absolutt! Tusen takk! Nja…. dagen kunne vel knapt vært verre, men det har hjulpet litt nå i kveld! Er noe med det å komme seg ut! Klem <3

    7. Herlig ser det ut til, selv om tåken kom seilende til slutt. Det fotoet med de to sarte små “blomsterstråene” i front foran den lille dammen på svaberget likte jeg kjempegodt. Ære være de som gjør dugnadsarbeid slik at det skal være mulig for alle å ferdes ute i naturen, selv rullestolsittere. Artig også med den nisen. Jeg har sett de ved flere anledninger jeg også. Selv har jeg ladet opp med akvarellmaling. Jeg mener det gir like mye om ikke mer enn en tur ut. Men der er vi ulike.

    8. toveview: Det var herlig, tross tåke! Tusen takk – det blei et litt kunstnerisk bilde! Flott med tilrettelegging for alle, ja! Nisen var et morsomt bekjentskap! Samme hvordan man lader opp – jeg må jo ut, som du vet….. 🙂

    9. Så flott det var laget med den trestien mellom trærne der! Og de svabergene så også ut til å være god til å sitte ned for en hvilepause ja….
      Ha en superfin uke!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg