Frkutifriluft har adventspynta!

I går kveld tok jeg meg rett og slett den frihet og adventspynte…..!

Adventstid – og juletid – er tradisjonspynting her i huset!

Nissefamilien har mamman min strikka til meg, og nissens grøtbolle og skje har onkel laga!

Dette er nok den mest dyrebare julepynten for meg….. og disse nissene får lov å våkne opp allerede første desember!

Helt vanlig, gammeldags adventsstake….. og en "levende-lys"-lampe som alltid står akkurat der!

Denne nissen er selvskreven ved siden av peisen!
Dekorasjonen foran er ny av året! Den fikk jeg i bursdagsgave av min kreative lillesøs! Adventspynt!

Så har jeg alltid en adventsstake i stuevinduet også…..!

Ellers er jeg kjent for å være EKSTREMT glad i nisser og god, gammeldags julepynt! Samlet gjennom alle år, helt fra jeg var lita!

Er du en "tradisjons-pynter" som meg? Eller følger du trender på advents-og julepynt?

❤🎅

28 kommentarer
    1. Så koselig du har fått det.
      Jeg liker tradisjon med lys, nisser og stjerner. Liker rødt, hvitt og grønt.
      Skikkelig fin nissefamilie du har der.

    2. Kjempefint synes jeg. Jeg er litt av hvert. Elsker å handle litt nytt. Hvert år. Og pælmer litt…men det ungene har laga det har jeg. Så jeg er litt trendy med gammel vri….

    3. Så koselig! Jeg er nok veldig tradisjonspynter. Men etter at jeg fikk mitt “nye liv” her i Trondheim har det blitt litt forandringer og ikke like tradisjonspreget som før. Mye fordi vi her også har gjort om på møbler etc. Men det blir pyntet på “gammelt” vis. Mye nisser og engler og farger 😉 Og noe som går igjen hvert år 🙂

    4. Åh så kooooselig <3 Selv er jeg nok tradisjons-pynter i utgangspunktet, og har veldig mye pynt fra gammelt av..men de siste årene har jeg bodd sånn til at jeg ikke har fått henta julestæsjet mitt..eller det har rett og slett ikke vært plass til noe særlig (som det året jeg bodde i campingvogna) og da har det blitt kjøpt litt nytt, bare for å ha noe 😉

    5. å så koselig,jeg er som deg glad i alt det koslige gamle som har fulgt oss fra vi var små, og nå fikk jeg jammen lyst til å pynte litt jeg også ,men må nok vente til helgen ,vi er tross alt to i hus og mannen vil ikke ha jul før det er jul :=)

    6. Så flott..ja jeg tok frem og satt på plass adventstaker, men de blir ikke tent før på søndag….tror jeg…hihih..Jeg er veldig for den pynten med minner…har litt fra mor, litt fra barn, og litt fra min tid oppgjennom årene…Ikke mye nytt her i huset nei…Syns det er kosligst jeg..

    7. Himmel! Så langt du er kommet! 🙂 Jeg er litt av hvert. Noen ganger har jeg pynta til advent og bytta til julepynt etterpå. Men de siste årene har det vært mest julepynting. Og det er ikke alltid det har vært på plass til første søndag i advent heller. Ikke en gang staken …

    8. fruensvilje.blogg .no: Tusen takk, Connie! Ja, det er moro å pynte…. du kan jo snikpynte litt, hihi….. Jeg gjorde det igår, fordi vi skal være hos Ivar i helga, og det er mye jobbing til uka! Klem <3

    9. Så koselig du har gjort det. Jeg pynter sånn som jeg alltid har gjort, dvs at en del ting har sine faste plasser. Man tuller ikke med det som virker, som guttungen sier. Jeg håper å få frem litt pynt i helgen, men det meste kommer nok sånn litt etter litt i desember tenker jeg 🙂 margarites

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg