Å jeg vet en seter……!

…..eller egentlig vet jeg om tre – på rad! På lørdag tok jeg seter-runden min!

Over ser du Hoensetra! Den fikk Kongsberg kommunes restaureringspris på 90-tallet! Det er ingen seterdrift her, men alle bygningene i området er godt vedlikeholdt og brukes som hytter!

Ved denne vannposten går stien til Styggemann opp! Den stien har jeg tenkt å bruke utpå høsten! Og om du lurer…… Styggemann er en fjelltopp….!

Turen gikk videre til Rønsetra! Dette tømmerhuset ligger litt i utkanten av det som er de egentlige seterbygningene, men det var så mye folk der….. så da kan det jo ikke fotograferes….! I området var det sauer og lam på beite!

Siste seter på runden, er Evjuseter! Tidligere lå den “midt i svarte skauen”….. nå lå den i utkanten av et rotete nytt hogstfelt! Ikke den mest idylliske plassen av de tre…..!

Det blei en drøy runde i et nydelig vær! Jeg var veldig glad da jeg så igjen bilen…. “hjem, kjære hjem…..”! Så var det bare å hvile slitne bein!

😘

12 kommentarer

Siste innlegg