Å være “stein-fast”!

Et nytt begrep har dukka opp her i byen etter at et fjell rasa ut på vår nye E18!

“Stein-fast”…….. (i familie med “aske-fast” fra noen år tilbake…..)!

Nå må nemlig all trafikk sørover OG nordover E18 kjøres gjennom Larvik by……! Det betyr trafikkork overalt!

Og byens innbyggere som før brukte 4 minutter fra A til B, bruker nå nesten to timer på samme strekning….. så da står vi “stein-fast” på vei fra jobb for eksempel…..!

Idag skal visst farlig fjell sprenges ned….. så må det ryddes, og sååå kan det kanskje åpnes for litt trafikk på E18 igjen!

Snart er vår søvnige by tilbake i gjenge igjen! 🤔😇🤔

14 kommentarer
    1. Det er kaos hos dere nå. Sønn min kom med buss fra Kristiansand i går kveld. Det var kaos sa han..og ganske forsinket! Så da måtte ho mor stille på togstasjonen sent på kvelden 🙂
      Håper de fikser det snart da? To timer på jobb er jo håpløst! Klem til deg <3

    2. Nå er jeg superglad for at jeg ikke pendler til Tønsberg lenger, men Skien.
      Jeg skal holde meg langt unna by’n til de har rydda opp ja. Godt en har en flott nærbutikk som har det meste. 😁
      Og en masse trøst til de som faktisk må ut i kaoset som nå råder. Er ille nok i by’n uten det der.

    3. Hjelpe meg så skummelt det er med slike steinras!!! Forhåpentligvis er ingen skadd i raset…………… og ja…. min blir litt “Steinfast” når man må bruke SÅ lang tid på noe som går så det suser på 4 minutt. GOd klem til deg Margrethe <3

    4. Det er litt trasig når ting ikke er som det pleier, og ikke minst når alle andre er der de slett ikke pleier. Nok kaos før jul av like vel om det ikke skal bli tvungen endring av rutiner. Husker godt når mange var askefaste, og snart blir vi vel det igjen. Synes mange av vulkanene har våknet og jorda skjelver til stadighet.

    5. Så irriterende. Men de jobber vel så fort og godt de kan, de som skal rydde opp. Jeg hater kø og omkjøringer, så godt jeg ikke bor midt oppi det der. Ikke det at jeg er så mye ute og farter da! Haha. Her tror jeg snart Kristiansand synker i havet, så mye regn som vi har hatt så er det sikkert like før hele byen forsvinner …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg