Boble!

Folkevogn Boble var den kjent som i Norge! Den ble produsert i over 21,5 millioner eksemplarer fra 1938 til 2003.

Vi er nok mange som har vokst opp med en slik i familien! Hos oss fantes det to Bobler som jeg husker…..! Først en mørkeblå en da jeg var veldig liten, og så en hvit et da jeg var tenåring! Jeg husker ikke årsmodellene, men tror begge var fra 70-tallet!

Bobla på bildet er nok eldre, for den hadde gammelt skilt, med en bokstav…. og disse skiltene gikk ut i mars 1971!

Har du eller fin familie eid ei Boble?

💙

18 kommentarer
    1. Vi hadde en en form for marineblå boble da jeg var barn, og min aller første bil ble en offwhite 1965 modell boble som brekte som en sau når jeg brukte hornet 🤣 Elsket den bilen.

      1. Hihi, så herlig! Topp bil…. min første bil var en Ford Taunus 1976….. bruuuun…… men det var jo ikke så flott som Boble i mitt hode! 🙂

    2. Hos oss var det Opel kadett som gjaldt. Lenge ville ikke pappa ha andre bilmerker.
      Og da jeg fikk sertifikat ordnet han en knallgul Opel kadett til meg. Han var flink med disse bilene og hadde mye jobb med å holde dem på veien.

    3. Vakkert… Det var faktisk vår første bil. Madammen (som ikke har sertifikat) kjøpte den av en kollega for 2000,- kr., i 1976. Vi hadde den vel i et par tre år, og solgte den for samme sum. Det var faktisk vemodig. Men den hadde sine nykker, særlig på svensketuren. Da nektet den plent å starte 😀 Herlige minner… 😀 Klem

    4. Bobla var en fjong, liten bil. Nei, vi hadde ikke boble. Vi hadde først en Ford som hadde for vane å ikke ville starte,. Så ble det Saab som mor og far ble mye mer fornøyde med.😊

    5. Siden pappa jobbet hos Ford hele arbeidslivet, var det bare Ford hos oss.
      Men bestemor sin venninne hadde en blå boble. Bestemor og venninnen er døde, men bobla er fortsatt oppegående.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg