Bøkkær’n er klar!

17.mai-salutten i Larvik “drønner” fra Bøkkerfjellet – lokalt kjent som Bøkkær’n! For mange larvikensere, er det ikke orntlig feiring uten å ha vært på Bøkkær’n om morran!

Som du ser, er stedet fiks ferdig pynta, men….

Det er bestemt at det ikke skal bli 17.mai-salutt her i år, på grunn av flyktninger fra krigen i Ukraina. Har vært en debatt, men i Larvik kommunes program for nasjonaldagen er salutten ikke nevnt…..!

Uansett vil det bli en alternativ markering med korps og Larviksrussen!

🇧🇻🇧🇻🇧🇻

12 kommentarer
    1. Nydelig altså, koselig å se et slikt vakkert bilde og plass! Ikke lett sikkert dette med mange flyktninger!
      Men jeg det ikke som som er rett å gjøre egentlig, hvis jeg skulle tatt en avgjørelse.
      Klem..

      1. Tusen takk – ja, det er fint der! Nei, ikke lett det sikkert, men vi har jo alltid hatt flyktninger fra forskjellige kriger…! Kun Larvik iallfall i Vestfold som ikke salutterer…..! 🙂 klem

    2. En vakker plass det der 🥰 Om jeg er hjemme pleier jeg å gå ut på balkongen når de fyrer av saluttene på Akershus Festning, for det hører jeg opp til meg. Vet ikke hva Oslo Kommune har bestemt, om de dropper det eller gjennomfører.

      1. Ja, det er det! Jeg pleier også å høre dem hjemmefra! I Vestfold er det kun Larvik som har avlyst, så om vindretningen er riktig kan jeg kanskje høre fra Sandefjord 🙂

    3. Tull med den salutten. Det har vært flyktninger her i åresvis og aldri noe problem.
      Men der er kanskje ekstra følsomme de som har kommet nå sist….
      Håper på en fin 17. mail uansett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg