Ruvende, men snille!

Det var stilige skyer her på lørdag! Ruvende, men de så myke og snille ut!

Jeg ser ofte “etellerannet” i skyene! Over tenker jeg boksehanske…..

….mens jeg her ser en hund som ligger på magen med nesa i sky…..!

Her er jeg faktisk litt usikker…..! Kan du se noe?

💙💙💙

Markblomster og bobler!

Det er jo sååååå deilig at det endelig har blitt sommer og varmt!

Jeg har kosa meg masse ute i helga – og som du ser så plukka jeg en liten søt bukett markblomster!

Boblene er som vanlig av det “snille” slaget…. jeg eeeelsker rett og slett Farris Frus med eple- og kiwi-smak!

Sommerlykke!

💚💚💚

Forglemmegei 🩵

Alle håper vel på å bli husket for et eller annet?

Mitt håp er å bli huska for omsorgen, latteren og blikket for detaljer!

Så – forglem meg ei! 🩵

(Ser du forresten edderkoppen på det øverste bildet)?

🩵

På vannlilje-jakt!

Vannlilje-blader var det mye av…….

….men blomstene da?

Tittei, lissom……

…..og endelig ei vannlilje – til og med en som speila seg….!

💛💛💛

Helgeutfordring…: et insekt!

Sommerhelg…… fri…… ny utfordring!

Denne gangen er temaet

ET INSEKT!

For eksempel ei helt vanlig flue på en smørblomst….!

Lykke til, alle sammen!

💛

Velkommen til huset uten sjarm og potensiale….!

En rusten port og et falleferdig hus….

….med tilhørende “luftig” uthus!

Knuste vinduer…..

…..og jeg må selvfølgelig snike inn…!

Grøss og gru….. to lekre soverom ferdig møblert…..!

Virkelig et hus uten sjarm og potensiale….!

🙈🙈🖤

Tyttebær-blomster i massevis!

Nå blomstrer tyttebæra….. og det er massevis av blomster!

Tenk om alt dette blir mørkerøde, gode tyttebær!

Merker at jeg er skeptisk, for hvor er alle insektene? De behøves……..!

🤍🩷

En liten dråpefangst!

Jeg klarer jo ikke å la være…. når jeg ser dråper, er det fram med kameraet og ned på kne…..!

Min favoritt er det første – hvilket er ditt?

💧💧💧

Ulvemelk!

Ulvemelk er en slimsopp som er veldig vanlig på gamle stubber og råtten ved.

Til å begynne med danner den korallrøde, slimete masser, siden dannes kulerunde, omtrent ertestore sporesamlinger av rød, senere gråbrun farge.

Ulvemelk “splætter” visstnok ut rosa slim hvis du klemmer på dem. Den var en av de første slimsoppene som ble beskrevet, allerede av Carl von Linné på 1700-tallet.

🖤

Hvis du syns jeg har blitt lærd her, så er jeg bare veldig googlete….! Om du sjekker ut ulvemelk, finner du mye info!

🖤

Morratur på ny sti!

Gårsdagens morratur blei utforsking av en ny tursti! Halvannen kilometer med sti opparbeidet i april i år (ifølge en plakat som sto der)!

Endelig av stien fantes nok fra før, men store deler var ny!

Stien gikk over små og store bekker, i myrterreng og over små koller…..

…..forbi små tjønner….

….over stilige bruer….

….og langs urørt villmark!

Jeg gikk tur-retur samme sti! Absolutt ikke siste gang jeg bruker den traseen!

Skal bare huske å ha garantert vanntette sko neste gang …. vått, ja…..!

💚💚💚