Den gangen jeg møtte to dronninger – og skogens konge!

Idag skal jeg fortelle deg om en spesiell opplevelse! Den er noen år gammel, men ganske morsom (og litt flau….)…! Som du ser så har jeg fått hjelp av selveste Frodith for å illustrere det hele! 😄

På en av mine skauturer gikk jeg på ukjent sti – glad og fornøyd – gjennom gammal, stille skau! Jeg kom ut på ei myr – og der, bare fire meter foran meg, så jeg to par digre, runde øyne! Det var to av skogens dronninger, altså elgkuer, som kom mot meg….!

Jeg blei helt paralysert…. kameraet hang rundt halsen min, men jeg tenkte bare på å gjemme meg…….

…..så jeg smatt bak ei bittelita granbusk som sto der…..! Lite hjelp i det, vel 😄😄, og gjett om jeg har blitt erta for det i etterkant….!

Uansett, jeg fikk “rygga” inn i skauen igjen, og elgkuene valgte veien nedover myra. Sekunder etter kom en elgokse,  selveste skogens konge, dundrende forbi etter kuene! Han var på damejakt, i brunst som han var!

Jeg må si at jeg hadde opplevd mer enn nok på turen, så jeg snudde og gikk tilbake samme vei som jeg kom….. litt mer opptatt av å se meg om (og sjekke stien bak meg) enn vanlig….!

Det var en uforglemmelig opplevelse!

Tusen takk, Frodith, fordi du tegna for meg! Dine tegninger er skikkelig gull! Om du klikker deg inn på bloggen hennes: frodith (blogg.no)  kan du se mange flere tegninger frodith – Noen ganger….. (blogg.no)og flotte innlegg frodith – Livet- et lite kunstverk (blogg.no)!

🌲🌲🌲

20 kommentarer
    1. Hi-hi, herlig fortelling og veldig gøy å illustrere 😊 Siden jeg hadde en elg fra før så var det fort gjort også å legge til litt mer 😂Gjør gjerne mer tegneoppdrag jen annen gang eg 😊

    2. Hahaha….artig fortelling, om enn litt skummel opplevelse. Og Frodith er flink til å tegne, det blir ekstra artig med slike tegninger. 🙂 God søndag! Klem ❤️

    3. For en opplevelse, jeg har sett elg flere ganger her. Men er ikke trygg. Det er store dyr.
      Skjønner at du glemte bilder, egentlig ikke så viktig for det er der og da opplevelse..Så flotte tegninger! Flink hun altså..
      Klem…

      1. Ja, det var virkelig en kjempeopplevelse altså! Glemte hele kameraet…. best å få med seg alt som skjedde! De tegninngene er helt gull….! Klemmer <3

    4. Flotte dyr å se i skauen. Og ikke ofte en gjør det.
      Men jeg liker å ha dem litt på avstand. De er jammen digre om en kommer nær innpå dem.
      Godt det gikk bra…..selv med et litt dårlig gjemmested, 😁

      1. Ja, det er de virkelig! Sjelden en kommer så nære som det, heldigvis…..! Hihi, det gjemmestedet vil jeg vel egentlig helst fortrenge…. 🙂

    5. Herlig historie og herlige tegninger. Ja, de elgene er digre. Da jeg var liten kom jeg over en diger flokk med elg i alle aldre. Jeg skulle til skolen, men tok sparken hjem igjen, for de var så skremmende. Men det nyttet ikke, til skolen måtte jeg, for pappa mente de var mer redd meg, enn jeg var redd dem. Det var bare å snu sparken og komme meg av sted til bussen igjen. Jeg glemmer aldri den store flokken med digre dyr som danset av sted over snødekte jorder. Kalver, mødre og okser i skjønn forening. Men da jeg kom hjem ringte jeg til avisen og der sto det en historie om det etterpå. Skulle gjerne hatt et bilde av det, men det sitter som spikret i mitt hode det øyeblikket!

      1. Tusen takk, Randi! For en opplevelse du hadde da – den glemmes ikke, vet du! Synd en ikke har bilder, men trenger det nesten ikke når det er så heftig opplevelse! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg