En favoritt!

Det er ikke så ofte jeg er hjemme en fredag (eller lørdag for den saks skyld….)!

Igår fikk jeg sett DDE’s 30-årsjubileums-konsert fra Trondheim spektrum på tv! Visste du at jeg er stor DDE-fan? Jeg har også vært på noen live-konserter med dem tidligere…..!

DDE har mange fine tekster og sanger, men sangen under her får alltid fram tårene mine (ikke noe unntak i går kveld):

 

DET FINE VI HADDE SAMMEN

 

Det kan itj værra sant

Den beste tida skull’ jo komma no

Vi hadde fortsatt mytji mer te go’

Æ va itj forberedt på det herre

 

Æ kan itj nå dæ no

Det e live sjøl som gir oss sånne slag

Men æ ska lell få sagt det no i dag

Du vil bli her for bestandig

 

Æ savne dæ no og det vi itj skull’ få

Men minnen du har gitt mæ

Ska æ ta godt vare på

 

vil tenk på alt det fine vi hadd’ sammen

Den gang vi trudd’ vi kunn’ klar alt

Æ vil tenk på alt det fine vi hadd’ sammen

‘No sjer æ dæ i ett og alt

 

Vi hadd’ ei herlig tid

Skull’ så gjern’ ha gjort alt om igjen

Glad for at æ fikk ha dæ som venn

Vi levd livet mens vi gjor det

 

Liker du DDE? Eller syns du kanskje de er ensformige og harry????

💙💙💙

6 kommentarer
      1. Hihi, jeg vet….! De er rå live altså – kjempemoro! Husker første gangen jeg hørte dem – i Oslo Spektrum for mange år siden – sto ganske langt foran i høyhæla støvletter…. hoppa og spratt og kunne nesten ikke gå på ei uke etterpå…. hahahah… klemmer <3

    1. Nydelig sang! Artig at du er DDE-fan 😃 Jeg liker dem også, og har vært på flere konserter. Bl a. har jeg vært på mange av konsertene derrs for Barne- og ungdomsklinikken på St. Olavs Hospital mens jeg jobbet der. 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg