En lørdag i Lunde i Telemark!

Hvs gjør frkutifriluft en hel dag i Lunde? Jo, nå skal du høre……..!

Dagen startet med at jeg lå og hørte på regnet som tromma på taket! Etter frokost skjedde det utrolige….. blå himmel kom til syne……!

…..så jeg smurte niste, og snørte min sko….. ut og gå…..!

Målet var denne unnselige åsen – med det velklingende navnet Lundeåsen…..! Så ikke spesielt heftig og bratt ut på avstand, men det var litt feil……!

Det blei klatring oppover en våt sti med rennende vann, og glatt fjell med sleipe røtter……! Men o la la for en flottanes utsikt da jeg var vel oppe! Og så kom sola også…..!

Smatt bortom Lunde kyrkje på veien tilbake! Lå vakkert til litt for seg sjøl….!

Etter en tur opp til sentrum og noen turer rundt på plassen her, viste telleren 22000 skritt idag…..! Så da har vi fått stadfesta at frøkna er sprø……!

Det blei beina i en stol og strikketøy og bok til sola gikk ned bak en ås…..! Utpå kvelden kom regnet tilbake, men det gjorde igrunnen ingenting…….!

Ny dag og nye muligheter….. hjemover, men kanskje finner jeg på noe på veien??? 😘

12 kommentarer
    1. dette er livet :=) flaks med været og en skikkelig fin tur.En ås kan bedra på avstand,vi har en bak huset vi også,men der blir en lurt gitt for jammen er det både langt og bratt å gå,kos deg på hjemturen

    2. For en herlig tur. Kunne jo ikke bli bedre. Vakre bilder. Utsikt. Vann…Og avslappning med bok og strikketøy. etterpå. Jeg leser her at du nikosa deg……herlig..klemmer.

    3. Det var mange skritt det. Flinke og spreke du:) Fine bilder også.
      Har vandret bare inne i dag. Har forferdelig vonde knær. Bare så vidt jeg klarte husvasken. Men det blir vel bedre etterhvert. Håper jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg