Feriedagbok – dag 7!

Ingen særlig bedring av været igår….! Heller omvendt vil jeg si! Morraturen gikk heldigvis bra uten å bli gjennomvåt!

Jeg var klar for å dra videre oppover dalen…. som tenkt, så gjort…..!

Stoppet først i Hol….. Hol nye kirke, rød og fin….. Hol gamle kirke, mørkebrun med sjel….!

Oppover, oppover….. neste stopp på Geilo! Et ganske dødt sentrum, men likevel…. over tredve år siden forrige stopp der! Sentrum… bygdetun…. Geilo kulturkyrkje…..!

Og det kom regnskur på regnskur….! Endte med å snu nesa nedover igjen. Et kafebesøk på Ål og så gikk jeg inn for landing på Ål camping!

En flunkende ny tursti langs Hallingdalselva, fra campingen her og forbi Ål sentrum! Sååå perfekt for meg!

Selvom regnvær ikke hører hjemme på ferietur, så har dette vært en spennende og koselig dag!

Idag skal mer av denne turstien prøves før jeg ruller videre! Jeg tror faktisk jeg er på vei hjemover…..! Men – jeg gidder ikke å skynde meg…..!

😘

20 kommentarer
    1. Nydelige bilder her altså! Vakker plass du besøker og ser stille ut. Men det er jo bare deilig. Den norske sommeren er her…av og på hele tida. Men sånn er det jo i år! Her er det veldig overskyet nå, men akkurat nå regner det ikke.
      Kos deg på tur og nyt alt du kan!

    2. utrolig vakre bilder ,og det er så bra med slike vakre stier når en bor på camping,synd du plages med regn på tur ,her er det så tørt att mannen har latt slangen renne i natt på frukt og bærtre,lite viste hun i andre etasje om det og kom ned i dag ,det var lite vann i krana påsto hun ,det er det ikke nede hos meg ,men jeg slo av uteslangen :=) det er vått ute så noe har skjedd i natt,det er tåke i fjella også men det er meldt sol,så jeg tipper det blir en fin dag i dag også og jeg håper du også finner sola snart

    3. Skynd deg sakte 🙂

      På Geilo er det jeg har vunnet et opphold for TO på hotell VESTLIA – og det skal brukes før senhøsten inntreffer 🙂 Det gleder jeg mg til 🙂
      Fint der du er og veldig synd ikke solen kan male dagen blå og vakker og varm for deg…. klem

    4. Så mange fine innlegg fra tur..og vakker natur ! Og selv om du har traska og gått ute har du jammen treningsmatte inne også..hehe.. God tur hjemover..og kos deg med ferien videre 🙂 Klem <3

    5. Hoffxhoff, så synd værgudene slår seg vrange. Men du gir deg ikke. Lykke til på hjemturen og ta det pent og vakkert. Vi letter fra Dalen på mandag, og kjører strake vegen til Røros. Bestilt overnatting til onsdag, så bærer det hjem. 🤗 Gode tanker. 🤗 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg