Fotballslette eller blomstereng?

Noe av det tristeste jeg ser, er utearealer som ingen lenger bruker! Ikke en unge eller en ungdom i sikte!

Det er jo heller ikke så lett å rushe og froske inn et mål her uten å tryne i blomsterkvasten….!

Jeg plukka med meg noen blomster hjem, jeg…..! Det er jo ikke så dumt å ha ei diger blomstereng i nabolaget….!

Skolen som tilhører dette uteområdet, ble lagt ned for fire somre siden! Det er nok derfor det ikke klippes eller stelles her særlig ofte!

Trist å se syns jeg….. jeg skulle virkelig ønske at unger og ungdommer orket å være litt ute! Da kunne kommunale lekeplasser og fotballsletter igjen yre av liv! 😘

16 kommentarer
    1. Ja, veldig leit når alt gammelt bare står og forfaller. Det er vel helst sånn at det er bare nye boligfelt som får oppgraderte og fine uteområder for barna. De eldre stedene forfaller bare, selv om det finnes barn der også.
      Fint med blomstereng da ♥
      Klemmer ♥

    2. Så veldig enig med deg… Men det var en periode da det ble regulert inn små lekeplasser i boligfelt. Visst nok etter et lovpålegg. Der vi bygde på 70 tallet var det slik. De små lekeplassene ble til overgrodde ingenmannsland. Og det ser trist ut…

    3. der skulle det vært barn ja ,men en blomstereng er jo ikke å forakte heller da for humler og andre innsekter trenger slike enger for å overleve og det er vel godt å vite att Larvik tar vare på insektene sine

    4. Husker slike plasser fra jeg var barn..da var det populære steder… Vakkert med blomstene da, men di hadde vel dukka opp et annet sted om det var full aktivitet på stedet…Klem <3

    5. Enda så fint som jeg syntes det er med blomstereng, så er det trist å se forfallet… Naturen tar fort over hvis det ikke blir brukt. Jeg husker da husmannsplassen besteforeldrene mine bodde på ble fraflyttet, forvandlet både potetåker, grønnsaksland og beitemark til en skog av bjørk. Det gikk også veldig fort….

    6. Ungene har mer enn nok med å sitte med nesa i en skjerm.
      Og å skulle få flest mulig likes. Det får en visst ikke om en leker ute….. trist.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg