Fugletårnet i Årnesbukta!

Her var jeg på vei til et fugletårn….!

Jeg hadde lest følgende på nettet, og jeg var ganske gira….:

“Den grunne og næringsrike bukta er en særdeles viktig hvile, raste- og beiteplass for trekkfugler vår og høst. Spesielt ender og sangsvaner benytter området fram til isen legger seg om høsten. På enkelte høst- og vinterdager kan opptil 700-800 andefugler søke tilhold innenfor verneområdet. Totalt er ca. 195 fuglearter observert”!

Luska meg forsiktig ned trappa….. og kikka meg rundt…! To svaler kretsa rundt tårnet….!

Denne veien så jeg noen stokkender laaangt unna……

…..og denne veien så jeg ei svane……!

Konklusjonen ble at jeg var der på feil tid av året! Jeg må altså tilbake dit utpå høsten! Da kan jeg se fram til det, da…..!

🦢🦆🐦‍⬛

14 kommentarer

Siste innlegg