Hotell….. eller bobil??

Til morran satt jeg og filosoferte litt over  kaffikoppen….! Hva er best lissom? Hotell eller bobil….?

Jeg har dieselvarmer på bobilen, det vil si at for både varmt vann og innvendig varme brukes diesel som “fyringsmiddel”! Den virker raskt og effektivt!

Jeg har egen do, dusj, seng og kjøkken, jeg har spisebord, sofa og godstol….!

På hotell er det varme håndklær og varmt bad, i bilen er det også det….. badet er lite, og det blir så varmt i løpet av en time at jeg må lufte….. håndkleet er varmt og deilig fordi det henger rett i nærheten av der varmlufta kommer ut…..🤣🤣🤣🤣!

Men så er det ikke hotellfrokost da…… bare havregrøten min, eller det jeg måtte ønske! Det er både positive og negative sider ved det……!

Uansett…. du vet hva jeg velger? Jepp………. bobilen….! Frihet, veit du!

18 kommentarer
    1. Skjønner opplevelsen. Frihet er viktig. Nå har jeg lest igjennom de siste bevegelsene du har hatt på turen, det er en glede å få oppleve det gjennom innlegga dine. Får en flik av opplevelsen og det er nydelig. Så takk for at du deler med oss <3.

        1. Vi har sett på bobil for noen år tilbake, veid for og i mot. Jeg kunne godt tenkt meg bobil før, for det er en helt annen frihetsfølelse enn å ligge på hotell. Har prøvd campingvogn, som blir litt samme prinsipp ihvertfall. Vi kom til at vi ligger veldig mye på hotell for prisen av an bobil, og at vi nok ikke kom til å bruke den nok til at det er noe vits for oss.
          Men er ofte “misunnelig ” på dere som har bobil 😁😀

          1. Det med prisen er veldig sant, men jec har 58 overnattinger i bilen hittil i år, så det blir ikke så ille! Jeg er jo borte hver helg…. klem 😘

    2. Jeg tenker at det er ikke lett å svare på. Så forskjellig. Men jeg er glad i Syden. Være ved sjøen og bade hele tida ❤️du koser deg max jeg vet.

    3. Ja jeg hadde ikke vært i tvil hva jeg skulle svare, om du. ikke gjorde det sjøl. 🙂 Og skjønner deg godt… 🙂 Tanken på bobil har streifet oss mange ganger,,, men det har bare ikke kommet lenger. 😀 Men det er ikke farlig å skjønne friheten gjennom alle dine fantastiske innlegg fra turene dine 😀 Du utnytter mulighetene til fulle 😀 Imponert <3 klem

    4. Ja, frihet betyr mye. Du kan sette deg bak rattet og feriere uten å tenke på at du må finne overnatting. Som du sier er det jo fordeler og ulemper ved alt, og så må en veie det ene opp mot det andre. 😊

    5. Jeg er helt enig med deg – jeg velger også bobil 🤗I slutten av september skal vi ha en ferieuke og lurte på om vi skulle dra med bobil eller med vanlig bil fra hotell til hotell… svaret var ikke vanskelig! Med bobil stopper vi akkurat når vi vil og har alt vi trenger med oss. Så bare fyller vi kjøleskapet med litt ekstra god mat – og da blir det bedre enn hotellmat

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg