Hvis jeg fikk være sola di…..!

Hvis æ fikk være sola di, du skulle aldri fryse.
Du ville bli så glad i mæ at æ alltid ville lyse,
Æ kunne følge dagen din, bli med kor henn du gikk.
Du ville takke mæ med smil for varmen som du fikk.
Denne sangen var på en kassett med Randi Hansen som jeg fikk i 1979…..! Jeg var bare 10 år, men allerede veeeeldig romantisk……!
Alle orda i sangen ble slukt….. jeg kan fortsatt det meste utenat….. ! Jeg har hoppa over et par vers, men sangens siste vers går slik (akk…. mitt hjerte…..):
Hvis æ fikk være jenta di, du skulle aldri tvile.
Æ skulle stille tørsten din og la din kropp få kvile.
Æ skulle stråle som ei sol så du blei glad i mæ,
Og også inn i drømmen din æ skulle følge dæ…
Hvis æ fikk være sola di,
Og vannet ditt,
Og drømmen din
Hvis æ fikk være jenta di!
Kjenner at denne sangen fortsatt betyr veldig mye for meg!
Har du hørt sangen? Er du også uhelbredelig romantisk?
14 kommentarer

Siste innlegg