Jeg snør ned!

Det starta å snø nyttårsaften morgen, og det holder fortsatt på….!

Jeg var spent i går morges da jeg åpna utgangsdøra….! Måtte dytte opp døra, og trappetrinna så jeg ikkeno til….!

Det var bare å måke ivei…… et og et spadetak!

Trappa kom først fram, og så begynte jeg på en litt bred sti ut mot gata! Snødybden varierte fra 10 til 80 cm….. det blåser og fonner seg veldig her!

Her er stien ferdig (første gang)!

Jeg var ute to ganger til igår for å holde den åpen…! Og jeg fikk også måka cirka halvparten foran garasjen! Bilen må derfor bli stående der inne til jeg orker å ta resten! Jeg går til jobben da….. og trenger egentlig ikke bilen før fredag!

Det har altså gått to døgn der snøen har lava ned uten pause!

Krysser fingrene for at det snart gir seg! Siden det har kommet så mye, klarer jeg ikke å bruke min late mann….! Og armene mine er ikke veldig glad i spaden altså….!

💙❄️❄️💙

20 kommentarer

    1. Huff nå er det MYE snø hos deg altså 🙁 Har tenkt på hvordan dette går, hos deg – fra det jeg har sett på nyhetene…. Håper det roer seg nå. Det er ikke ofte dere har så mye snø… stor klem til deg gode du <3

      1. Ja, nå er det helt vilt altså 🙂 og det snør fortsatt…..! Har vært sånn en gang tidligere mens jeg har bodd her – det var den første vinteren, i 2005….! Ellers er det jo nesten aldri snø! God klem tilbake <3

      1. Jeg gikk til jobb idag, så det gikk fint! Så har jeg en tantegutt av gull, han har vært her idag og måka meg fram – med spade – så nå får jeg ut bilen også! 🙂

    2. Jeg har virkelig snødd inne. Ikke noen sjanse for å komme seg ut her.
      Høyeste fonne er rundt 1,70 og selvsagt er den foran bilen min. Ja. ja….godt med hjemmekontor.
      Og veiene her føyker igjen 30 min etter at de blir kjørt opp, så ikke noe poeng å prøve å komme seg ut uansett.
      Får se om det roer seg på torsdag som de lover. Da får jeg sette inn en skikkelig innsats på måking.
      Nå måker jeg bare nok til å få katta inn og ut av låven, komme meg på utedoen og å hente ved.

      1. Ja, nå er det skikkelig krise altså! Håper det har gått greit med deg idag – det er jo i tillegg så syyyykt kaldt! Jeg har vært heldig og få uventa hjelp av en tantegutt lagd av gull idag….! Han har måka fram masse gårdsplass og til og med bilen min kan ut nå! Klemmer <3

    3. Ja, det ble virkelig vinter. Her måker mannen med snøfreseren, så jeg er heldig. Fonner seg gjør det her også, så murer og gjerder er nesten borte. Heldige meg, som ikke må ut annet enn det jeg velger selv. Håper det snart gir seg for deg. Ha en fin dag uansett i snøkaoset. Klemsiklem 🙂

      1. Ja, det ligger i svære hauger altså! Jeg var så sliten da jeg gikk til jobben idag…. men så skjedde det et under – en tantegutt lagd av gull har vært her idag og måka masse – så nå får jeg til og med ut bilen! 🙂 men – det snør enda……. 🙂 klem

      1. Ja, nå lå jeg litt nede her altså! Var sååå sliten! 🙂 men – idag var det en tantegutt av gull som redda meg – han har måka masse, jeg får tilogmed ut bilen! 🙂 klem

      1. Ja, helt forferdelig! Jeg var så sliten da jeg gikk til jobb idag, men blei redda av en tantegutt av gull – han har måka og måka og måka, og nå får jeg tilogmed ut bilen! God klem i retur <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg