Kråketinget!

En sein ettermiddagsstund i en park i Sandefjord……! En stor flokk kråker er samlet til kråketing!

I tillegg fløy det en stor gjeng mindre fugler rundt der i ei vanvittig fart!

Det var nesten ekkelt mange fugler over huene våre! Til angrep, lissom!

Lurer du på hva et kråketing er? Jo, det er et navn på de ansamlinger av kråker som finner sted på kvelden, særlig i vinterhalvåret! De samler seg i flokker i skumringen, før de flyr til en felles soveplass! De sitter samlet når de sover, som beskyttelse mot rovfugler som hubro og hønsehauk!

Der lærte iallfall jeg noe nytt! 😘

20 kommentarer
    1. God morgen…Ja artig. De er tøffere sammen når de er mange rett og slett. Så dem i går kveld jeg også…horder med fugl! Hehe…jeg lærte ikke noe nytt for dette visste jeg….Men det er kjent fenomen når vinteren er her! Klemmer….

    2. Sitter de samlet tett, når de sover? Er det ikke rart alt det spennende vi har i rundt oss, liv og levened til dyr. Virkelig fascinerende. Fine bilder, flart over de. Tenkte du på Hitchcock’s film “fuglene” :)?

    3. Kråketing blir brukt i en litt annen sammenheng her på mine kanter. 😁
      Hver gang jeg ser sånne samlinger av fugler, tenker jeg med en gang på filmen Birds ja.
      Selv om den ble lasert i 1963, ble den faktisk filmet i 3D. Jeg så litt av den når jeg besøkte Universal Studios i Florida for mange år siden.

    4. Kråketing ja. Jeg skrev da noe om det en gang, men hvor har den teksten blitt av tro.??? Jeg synes det er spesiellt å se dette, og det har alltid fasinert meg.

    5. Spennende! På nordsida av Frosta, i Trongheimsfjorden, ble jeg stående å beundre mellom100 og 200 kråker. De ble litt urolige, men dagens saker ble nok banket gjennom!

    6. Jeg googlet nå for de har samlet seg her. Husker det var sånn i fjor høst også. Enda klokka er bare 15.00 . Kanadagjessene samler seg også i store flokker. Tror de holder på med flygetrening 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg