Litt om meg, og skyer og sol!

Sjøl kaller jeg det å ikke være i vater…..!

Søs kaller det å måtte neri med hånda….!

Uansett hva en måtte kalle det, så er det ikke lett å forstå alt når noen sliter med psyken! Ikke lett å sette seg inn i, når grunnen til det hele ikke kan forklares! Det går veldig opp og ned med meg, men jeg velger å tru at det går litt oppover for hver dag!

Livet gir oss både skyer og blå himmel…..!

……men som oftest skinner også sola iallfall gjennom skydekket……! Det er mye å være glad for!

Håper jeg har slått et slag for å synliggjøre og ufarliggjøre nedturer! De er ikke så uvanlige, de er ikke farlige, de trenger bare tid og omsorg for å forsvinne! Og de kan snakkes om!

Kos deg med dagen din da! Det finnes bare en av akkurat denne torsdagen! 💛🧡❤

18 kommentarer
    1. Ja, du har så inderlig rett ♥ Å ikke være i vater er faktisk en lei følelse. Og mange opplever det en eller flere ganger i løpet av livet. Veldig positivt å tenke at man er på vei oppover, å vite at dette vil ordne seg bare man tar tiden til hjelp og får masse omsorg, og kanskje selv klarer å gjøre noen grep. Jeg har selv slitt mye med dette. Jeg vet hvilke grep som kan hjelpe meg litt. Og da er det også en trøst.
      Sender gode tanker og klemmer din vei, med ønsker om en fin dag ♥♥

    2. Ja, det kan deles uten problemer. Alle har vi opp og nedturer, men noen har det verre enn andre. Å ikke være i vater er ikke gøy. Har kjent på den følelsen det siste året selv, og jobber med saken. Alle sier at det er lys i tunellen, når en dør lukkes åpnes et vindu, se framover, ta deg sammen…. Men det er ikke lett når alt er tungt inne i hodet. Man kan ikke bare ta seg sammen, og så er alt fint igjen. Men plutselig så snur alt og det blir bedre. Det nytter ikke å tro at man alltid må gå utenom, noen ganger må man som Peer Gynt, gå rett gjennom. Vi jobber på tenker jeg, og så tar vi en dag av gangen. Klemmer i fleng fra meg.

    3. Så veldig bra at du er så åpen og direkte 🙂 Der har mange, innkludert meg selv,, mye å lære. 🙂 Sender en haug med gode tanker og håper det rusler oppover dag for dag på en fin og grei måte. Klemmer godt 🙂 <3

    4. Fint at du deler! 😊En må sjøl kjenne på HVA og HVOR mye. Og…det går oppover igjen. Vi må kjenne på nedturene for å verdsette de gode dagene, tenker jeg. 💕

    5. Det er sant man trenger noen å støtte seg til om som kan gi omsorg. Braxst du har forloveden. Lykke til

    6. Det høres ikke greit ut. Har skjønt at livet er litt trått akkurat nå. Men vi tror på deg at det går går oppover og oppover. Får du snakket med noen? Hatt et par sånne nedturer i livet jeg også. Men fikk faglig hjelp. Som kan dette om vårt indre liv..Og jeg slet fryktelig med søvn også… Det tappet meg til de grader. Til slutt ble jeg en skygge av meg selv, men plutselig så jeg solen gjennom skydekket igjen…Det gjør du også. Klem til deg fra din venn Solveig 💚

    7. Du kommer deg nok i vater etter hvert skal du se. Det er jeg sikker på.
      Ta tiden til hjelp og søk hjelp der du selv føler for det.
      STOR klem!

    8. Det kan absolutt snakkes om. Det er ikke enkelt med nedturer – for de må opp igjen…………… Men du kommer deg opp sakte men sikkert. Det gjelder å bruke den tiden som kreves <3 Også lærer man seg noen teknikker etter hvert. Sortere tankene som jeg sier……………. Ønsker deg en god lørdag og gode dager fremover, Margrethe <3 Og sender deg en klem med varme og solglimt i <3 kleeeeeem

      1. Ja, det MÅ snakkes om…. nedturer er ikke greit, men en får bare krabbe opp igjen! Tid er nok løsningen tror jeg! Og sortering! Tusen takk for god klem – her kommer en god en tilbake <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg