Miniferie – andre etappe!

Igår blei det – selvfølgelig – morratur i Morgedal! Gikk fra campingen til matbutikken og tilbake…. oppom hotellet…. bortom der OL-flammen brant i 1952 og 1994….! Så bar det videre innover i Telemarken….!

Jeg blei veldig glad da jeg skjønte at Mjonøy bakeri var åpent! Bittelite med helt fantastiske bakevarer! Anbefaler en stopp der om du er i nærheten av Haukeli.

Etter å ha spist den sykt gode kaka nede til høyre, begynte jeg på oppstigningen mot Hovden! Den er bratt og svingete, men takla det greit!

Blei noen stopper over fjellet, men kom til slutt fram til Hovden – heeelt klar til å bestige Hovdenuten og Nos! Det vil si at jeg gikk grusveien opp gjennom alpinanlegget…. jammen godt jeg ikke visste hvor innmari bratt det var…. jeg brant nok både “spist kake”, “ikke spist kake” og “kunne spist kake” på den turen!

En helt fantastisk utsikt venta meg på toppen – og en helt vanvittig nordavind også….! Det var en kjempeopplevelse og en god mestringsfølelse!

Jeg har overnatta rett på nedsida Hovden sentrum! På The Village camping ved Hegni friluftsområde! Fancy sted og navn, men vakkert og med mange turmuligheter!

Nå er det vel bare å sprette opp snart! Jeg er sulten og klar for å gå på oppdagelsesferd-morratur!

Ny dag, nye muligheter! 😘

16 kommentarer
    1. Dette er imponerende . Nydelige bilder og fin tekst. Du kan det med å nyte. God tur videre. Følger deg hver dag

    2. Så koselig at du er på tur videre i sensommeren. Håper vi også snart får det til. Bilen har slått seg vrang og er på verkstedet. Merkelig å være så mye hjemme på denne tiden, men ikke noe å gjøre med. Kos deg videre du flinke vandrer 🙂

      1. Å så kjedelig at bilen er syk….! Jec nyter hver eneste helg, og har vel 56 overnattinger i bilen hittil i år…! Håper dere får reist avsted snart! God klem 😘

    3. For en opplevelse du deler med oss. Vakre og nydelige bilder, kaldt med nordavinden der oppe på tur. Neste gang mer kake i sekken også! For den kaka så innmari god ut. Nyt dagen….klem…

      1. Tusen takk, Solveig! Ja, detvar en TOPP tur….. hadde med sjokolade, saft og banan….! Og nå har jeg ikke mer kake igjen etter i går kveld, hihi…! Klemmer mange 😘

    4. Herlig!
      Hovden – der var jeg året -99 tror jeg det var. Enslig mor til to gutter og kjørte til Hovden – hyttefelt og besøkte broderen med familie om sommeren…. og vi gjekk opp langs heisanlegget der… Så kjørte jeg derfra og til Kristiansand og besøkte en venninne…så Hønefoss og Oslo og hjem 😀 Gode minner!!!

      Og de bakevarene!!!! Mmmm det så veldig fristende og godt ut 😀

      Nyt dagene videre på tur, Margrethe 🙂 Fantastisk!

      klem

      1. Hovden er et flott sted med mange turmuligheter! Det er topp…. så tøff du var – da som nå! Og den bakern… dit må du bare! 😉 Jeg nyyyyter…. klem 😘

    5. Fantastisk. Du et helt utrolig med din utferdstrang. Og hva du rekker over. Imponert til langt ut i fingerspissene. Lykke til på den videre ferd 🤗klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg