Miniferie – tredje etappe!

Aldri en dag uten morratur….! Og igår blei den på stier rundt Hovden! Mange inntrykk i flott natur….!

Så dro jeg avsted, nedover Setesdal….!

Kjørte til Bykle….. der var det skilta til en severdighet, et damanlegg! Jeg svinga ned, men det jeg ikke visste var at både parkering (og snuplass…) lå på andre sida av dammen! Så det var bare å kjøre over… vann på ene sida og 50 meter ned “i avgrunnen” på andre sida…. og samme vei tilbake…! Jada…. godt jeg er tøff, not….!

Det var ikke lange svippen ned til neste overnattingssted! Av den enkle grunn at jeg hadde planlagt å gå til Gloppefossen!

Fossen er en av de med høyest fall i Setesdal – 280 meter! Det var svimlende å se opp på den…! Turen tok 2,5 timer tur/retur, og gikk i flott terreng!

Resten av gårsdagen blei brukt til vandring og fotografering på Sanden Såre! Været blei flott utpå ettermiddagen, men jeg kjenner det er høst-luft!

Det er så innmari vakkert her, så etter frokost blir det en morratur i området! Så settes kursen mot Evje! Hva vil dagen bringe, tro?

😘

8 kommentarer
    1. God morgen! Dette er naturen på sitt beste. For et fantastisk vær du har, høsten er her. Kaldere inne også – det begynner å merkes at man snart må sette på litt varme.

      Nydelige bilder. Ja, dette er vakkert. Fin kjøretur og God klem herfra…..Koooooooooos deg!!!

    2. Tøffe deg som tok den damturen 🙂 Og for en natur og fossefall 🙂 Helt fantastisk.. Og du da.. som finner frem til alt dette her på den måten du gjør 🙂 Imponert fra midtskillen til strømpelesten 🙂 Klem

      1. Hihi, hadde jo ikke no valg…. grøss…. men gøy etterpå! Ja, denne turen har blitt mye bedre enn jeg håpet på! Rein nytelse….. klemmer på en lørdag 😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg