På jentekveld!

Igår var jeg som sagt på vift……! Jeg var invitert med på jentekveld med gjengen HalleDama i Brunlanes Idrettslag – med foredrag av Camilla Anvik fra Skjærgårdshagen!

Og det var morsomt og engasjerende! Hun driver økologisk dyrking av grønnsaker og spiselige blomster! Hun er engasjert av kokkelandslaget, hun leverer til Michelin-restauranter i Oslo, hun arrangerer kurs og diverse, og hun brenner for det hun holder på med!

Jeg fikk iallfall vann i munnen av disse rundstykkene med ost og skinke og lekker spiselig blomsterpynt!

Eller hva med et stykke gulrotkake med denne pynten av georginer og fioler?

Jeg skal iallfall ta meg en tur til Skjærgårdshagen til våren/sommeren! Plukke meg en blomstereng-bukett på de store jordene der, og sannsynligvis smake meg fram på litt forskjellig…..! Jeg har i alle fall lært at salaten heretter bør inneholde georginer, fioler, erteblomster eller ringblomster…!

Hagen ligger ved Nevlunghavn – helt i skjærgården utafor Larvik og Stavern!

💙💙

12 kommentarer
    1. Aha,,, det var der du hva 😀 Så artig å få være med på sånne arrangementer. Det har nok ikke vært for mye av de det siste halvannet året 😀 Men å ete opp hagen altså…. makan… ;P Ert,,,ert 😀

      1. Hehe, ja det var moro! Har ikke blitt for mye sånt i korona-tida…. og ikke før det heller egentlig! Jeg s0 for meg at jeg spiste meg gjennom pappas bugnende georgine-bed….🤣🤣🤣🤣 gid klem 😘

    2. Nydelig, men jammen er mange veldig skeptiske til å spise blomster. Jeg la på rødkløver på ei ostekake og ingen spiste blomsten. Enda den er så søøøøt. Men det er viktig å plukke blomster som mennesker kan spise og at de ikke er sprøytet. Jeg plukker ikke i veikanten nær åker og eng, for der kan deg jammen bli mye rart på blomstene, men i hagen min plukker jeg vilt! 🙂 Fortsatt har jeg stemor jeg kan pynte med. Klemsiklem:)

    3. Takk for at du kom. Koselig å se deg igjen.
      Jeg har også vært skeptisk til å spise blomster, men heretter blir det mer farger i salaten min.
      Jeg visste ikke at så mange av blomstene jeg har i hagen kunne spises.

      1. Det var så koselig – og godt med en klem eller to! Hihi, jeg har ikke spist noen ennå, men jeg skal det! Ante veldig lite om det fra før….. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg