Spor er gøy!

Her har Helene harefrøken spretti forbi…….

…..og her har ho nok hoppa både fram og tilbake…..

…..men her da….. vi snakker bråstopp, og en rask retrett!

Mikkel rev patruljerer sitt territorium…. alltid på jakt etter god mat…..

….men hvem tror du har hoppa mellom trærne her? Jo, det er ekornet!

Spor er gøy, det er spennende å følge med på hvem som ferdes i skauen!

🐾🐾🐾

Når en skal ta en selfie….

Det er ikke alltid veeeeldig enkelt å ta en selfie….! Hadde 10 sekunder på meg, men trugene satte seg fast i snøen, og dette blei første resultat…..! Hodeløst!

Andre forsøk….. måtte bøye meg ned for å bli med…. hihi….!

Tredje forsøk….. satte telefonen fra meg på en liten haug, og gikk ned en liten skråning!

Pjuuuh….. jeg klarte det! Endelig blei det bra!

😂😂👌

Måking og ingen trugetur!

Jeg har gått og sett på garasjen min noen dager……! Den er ikke særlig godt bygget, og den beveger seg stadig litt! Nå kunne jeg se at snøen på oversida presser veggen over….!

Som du ser, var det cirka halvannen meter snø som lå og pressa mot garasjen…….

Jeg spadde, hakka, og sparka (faktisk) i snøen….! Jeg er veldig glad for at jeg er så sta, for jobben blei gjort, og nå kan jeg sove rolig!

Idag skal det nemlig begynne å regne…. det er selvfølgelig ikke gunstig for vekta av all snøen! Jeg er spent….!

Etter at jobben var utført, blei det lunsj på kafe… syns jeg hadde fortjent det, lissom…!

Jeg orka ingen trugetur igår, men det kommer nye muligheter…..!

Kos deg med søndagen din!

❤️

Frodiths lille januar-moro – 20!

Dagens tema er STERK!

Og nei, det er ikke jeg som står planke på bildet…… men jeg gjør det hver dag jeg også altså…! For det er viktig å ha litt styrke…. blant annet for å kunne måke bort all snøen……eller bære inn all veden….!

Sterk kan igrunnen være så mye…… sterk i troen…. sterk vilje…. sterke muskler…..! Sterk smak eller lukt….!

Sterk-sterkere-sterkest….!

💪💪

På truge-tur!

Trugene sto klare i gangen….! Jeg hadde bestemt meg for en trugetur i går formiddag!

Valgte å gå i skauen…. håpa det var litt mindre snø der….! Det var det ikke…!

Full av futt og pågangsmot traska jeg avsted….! Begge deler var gode å ha……

…..for det var løs snø og tungt å gå! Sank alt fra ti til tredve centimeter ned, men det var jo sååååå deilig….!

Rundt 10 minus…. litt sol…. helt stille….. jada…. det var akkurat det jeg trengte etter ei heftig jobbuke! Sunt for kropp og hue…!

Det blei en times tur – intens, men med innlagt Kvikklunsj-pause!

Det var turen sin det…..! (og nå har jeg jo en tråkka vei….. så kanskje det blir en tur idag også?)

Gooood lørdag!

❄️💙❄️

Frodiths lille januar-moro – 19!

Dagens tema er GUL!

Naturen vår har mye å by på i gult….! Selvfølgelig mest om høsten, men den gule gelesoppen kan man se nårsomhelst om det bare er rått og vått nok! Den lille stemorsblomsten fant jeg faktisk utafor gjerdet mitt midt i november!

Gult er kult….! 💛💛💛

Morgenlys!

Noen morgenstunder er mer fargerike enn andre! Forfengelige kan de også være, som speiler seg i vinduer….!

En pastellfarga morgenstund huskes ikke like lenge som en……

….fargesprakende en…..!

Morgenlyset om vinteren er magisk – og veldig variert! Jeg skal ut og ta bilder av morgenstunder nå i helga! Håper du har lyst til å gjøre det samme – og lage et innlegg på bloggen din?

God fredag til deg!

❤️🧡💛