Kvernkaker!

Igår bakte jeg kvernkaker…. for første gang, faktisk! De blei møe gode…..!

Oppskriften er gammel – mormor Anna var en av unganes oldemødre på farssida!

Siden jeg ikke hadde kvern, kjøpte jeg denne lille kjekke…..! Den funka utrolig bra!

Er kvernkaker (mamman min kalte dem smørkranser, da var de runde som kranser) noe du pleier å bake?

🥰

Denne brua har du sett før…..!

Denne brua har du sett før……. akkurat nå er den ikke så spesiell, men forrige gang…….

…..var jeg helt gira….! “Krem-fin”, ikke sant?

🤍🤍🤍

HOT or NOT?

Jeg vet ikke helt, jeg…… muuuuuligens litt i meste laget? Husets eiere har visstnok vinni en konkurranse…. premien var jule-styling av huset….!

Det glitrer og blinker både her og der…….

……her ser du “leverandøren” av konkurransen og premien….!

Lurer litt på hva naboene syns….. mye blått….! Jeg syns det er litt harry, egentlig…..! Jeg liker det nok mer tradisjonelt…!

Hva tenker du? HOT or NOT?

💙💙

Kram snø og snølykt!

Det har vært kram snø her noen dager….. og jeg “måtte” bare bygge meg ei snølykt i hagen!

Jeg kan huske at mamma alltid sparte på lysstumper til blant annet bruk i slike lykter……

….men jeg hadde bare nye, lange røde lys i skuffen…! Detfor var det var lys i lykta hele kvelden! Koselig!

Liker du å bygge av snø?…. 💛🎅💛

Gyllen desember!

Gikk litt bakover i bildearkivet for å se på bilder fra denne dagen tidligere år!

I fjor blei gyllen soloppgang fanga over Numedalslågen!

I 2021 var det våt desember og dråper i skinnet fra bålet……

….og i 2020 var det enda våtere – det flomma i små og store bekker!

Dette bildet er tatt i bøkeskog for fire år siden…! Tydeligvis også en våt desember!

I år har vi mye snø (til å være her på denne tida)….! Jeg måtte tilbake til 2017 for å finne bilder med snø fra 12.desember! Det har visst vært mest regn….🙈🙈!

Liker å ta noen tilbakeblikk innimellom – spennende!

❤️

I boks!

Årets julebakst er i (kake)-boks!

Holder meg til to slag i år…… det er finske pinner bak til venstre, og sandnøtter!

Julemusikk på radioen, mel overalt…..! Frkutifriluft smakte på deigen, sang og valsa rundt mens ho lekte bakermester!

🎅🎅🎅

Min late mann tok kvelden!

I går morges skjedde det…… fordi det hadde kommet femten centimeter tung, våt snø…..

……og jeg var ute og måka! Da jeg var halvveis, tok min late mann (altså latmannsskuffa) kvelden…… plasten sprakk – og det etter “bare” 18 års samboerskap, hihi……!

Jeg fikk kjøpt meg en ny mann…… litt bredere, men kortere…..! Det snør og det snør, så i morra har jeg en date med den nye, late mannen i mitt liv!

Får håpe det blir et lykkelig samliv!

😂😂

Noe nytt kjøpt og noe nytt sjøllaga!

Innimellom kjøpes det ny julepynt her….! Denne kjøpte jeg igår – den er jo HELT meg! Egentlig kan jeg jo bruke den som hele-vinteren-pynt, syns du ikke?

Så lages det litt…..! Mose, nisser og rådyr – kanskje også noen kongler etterhvert…..? Vi får se…..!

God lørdag til deg!

🎅🎅🎅