I boks!

Årets julebakst er i (kake)-boks!

Holder meg til to slag i år…… det er finske pinner bak til venstre, og sandnøtter!

Julemusikk på radioen, mel overalt…..! Frkutifriluft smakte på deigen, sang og valsa rundt mens ho lekte bakermester!

🎅🎅🎅

Min late mann tok kvelden!

I går morges skjedde det…… fordi det hadde kommet femten centimeter tung, våt snø…..

……og jeg var ute og måka! Da jeg var halvveis, tok min late mann (altså latmannsskuffa) kvelden…… plasten sprakk – og det etter “bare” 18 års samboerskap, hihi……!

Jeg fikk kjøpt meg en ny mann…… litt bredere, men kortere…..! Det snør og det snør, så i morra har jeg en date med den nye, late mannen i mitt liv!

Får håpe det blir et lykkelig samliv!

😂😂

Noe nytt kjøpt og noe nytt sjøllaga!

Innimellom kjøpes det ny julepynt her….! Denne kjøpte jeg igår – den er jo HELT meg! Egentlig kan jeg jo bruke den som hele-vinteren-pynt, syns du ikke?

Så lages det litt…..! Mose, nisser og rådyr – kanskje også noen kongler etterhvert…..? Vi får se…..!

God lørdag til deg!

🎅🎅🎅

Det fins mange slags hjerter….!

Hjerter av stein, hjerter av is, varme hjerter…. og “strømførende” hjerter som her…..! Noen helt perfekte…..

…..noen som ligger på latsida…..

…..og noen som ikke er helt ferdig utvokst…..!

Hjerter…..🖤

Snart kommer det visst snøvær…!

Til morran fikk jeg se sola! Iallfall en bitteliten stund! Det er ikke like kaldt lenger, og snart kommer det visst snøvær! Hmmmm….. spent på det altså!

Ha en flott fredagskveld! 😘😘

Jeg går for gjenbruk!

Gjenbruk er jo veldig “i tiden”! Disse bildene blei brukt for første gang i desember ifjor, men vi tåler en reprise – med ny tekst!

En rose er utsprungen…..

….med dryss av sukker på…..

….den er til deg, ja du som leser bloggen nettopp nå!

🩷🩷🩷

Ny egostrikk…..!

Her er det noe nytt på rundpinnen…..! Inspirert av Vera Lynn, 💋 Vera Lynn 💋 – Kommer maten i tide…? (blogg.no), håper jeg på å få til et…..

….slikt Bystrikk miniskjerf…!

Vi får se da……!

💙

Morrastund i Bøkeskogen!

Nå er det jo ganske lenge siden dere har sett bilder fra min kjære Bøkeskogen….! Idag skal dere derfor få bli med på ei lita morrastund!

Det var tåke og dis uti fjorden….. men i Bøkeskogen var sola på plass…..

…..og gjorde høstløvet gyllent og fargesprakende!

De høye, voksne trærne har mista alt løv nå, men ungtrærne har fortsatt de fleste løvbladene i behold! Det skaper en lun stemning!

🧡🧡🧡

Vedmusling i skauen!

Den kan gjøre stor skade på hus, denne vedmuslingen! Men ute i skauen er den bare til pynt på en gammal stubbe……

…..på denne årstida har den “sukker på”!

🤎

Før den hersens snøen kom…….!

Før den hersens snøen kom…. ja, da var det istid!

Lekker, boblete is som skinte i sola…..

…..tjukk is som velta ned åsen…..

…. vakre små kunstverk av innefrosset løv…..!

Nå dekker snøen alt dette…. en må vokte seg vel for å trå feil!

Er det lov å “lengte tilbake til istida”??

😘😘