Det var bare å frese på, da skulle du sett meg! Som reneste Lynvingen satte jeg ny rekord på klippetida! Jeg var nesten ferdig da himmelen åpna seg, og "Tor med hammeren" kom dundrende!
Fint vær ute til å være inne i…… Det kom nok endel millimeter på kort tid…. vannet flomma nedover gata….!
…..og naboens takrenner holdt ikke unna vannet…..!
Etterhvert dro han "Tor" lenger og lenger vekk, og frøkna kunne legge ut på sin sedvanlige kveldstur uten å drukne!
Nå tenker jeg du er kjempespent??? Ja, på hvordan det gikk på markedet….! Vel….. salget gikk mye bedre søndag enn lørdag….! Men du kan si det sånn at overskuddet vårt tilsvarer nøyaktig 5 wiener for en tier på CircleK! Men det var topp uansett altså…..! Ingen depping…
Nok om det – helga har flagra avsted som en vilter sommerfugl……!
Jeg var litt sliten etter jobb igår, og hadde litt tungt for å bestemme meg for hva jeg skulle gjøre!
Det endte med et besøk på grava til mamman min, etterfulgt av en rundtur jeg ikke hadde gått tidligere!
Hjertet fant jeg på veien…..!
Jeg gikk mellom åker, eng, gårder og sjø….. mange gode dufter møtte meg! Den sommerlige lukta av nyperoser var en av dem…..!
Lukta av saltvann og sjø vekker barndomsminner…….!
…..det samme gjør lukta av modent og struttende korn, klart for tresking!
Hvor ofte har jeg ikke sett onkel sin John Deere med henger full av korn bak…. klargjort for å kjøre til kornmottaket i Larvik! (bildet viser bare en ekvipasje jeg fant på veien…..)! Minner strømmet på….!
Som rognebær i mengder – mot knallblå himmel…. Mener forresten at min barnelærdom var at mye rognebær betydde mye snø påfølgende vinter! Grøss….. da er jeg stygt redd for at vi nesten drukner i snø til vinteren!
Og så begynte ting å skje…… først møtte vi en bever – etter to minutters padling….. så en bever til og to til etter det….! Det var så moro, så stort….! Og så frøkna som aldri hadde sett bever "live" før!
Etterhvert som sola steg over åsen, blei lyset så gyllent og lekkert! (Neida, fargene på bildet lyver ikke…..)!
Blei helt betatt……!
Toppa den to timer lange morraturen med en storlom (også et nytt bekjentskap), og varm seinsommersol over vannliljer i ferd med å avblomstre!
Dagen kunne vel knapt startet bedre? Resten av dagen får du høre mer om seinere….. en får god tid til opplevelser når en spretter opp så tidlig!