Da skulle du sett meg…..!

…..ja, igår ettermiddag altså……

Da jeg kjørte hjem fra jobb, skinte sola, men himmelen var helt svart på alle kanter….! Og jeg skulle klippe grass……

Det var bare å frese på, da skulle du sett meg! Som reneste Lynvingen satte jeg ny rekord på klippetida! Jeg var nesten ferdig da himmelen åpna seg, og "Tor med hammeren" kom dundrende!

Fint vær ute til å være inne i……
Det kom nok endel millimeter på kort tid…. vannet flomma nedover gata….!

…..og naboens takrenner holdt ikke unna vannet…..!

Etterhvert dro han "Tor" lenger og lenger vekk, og frøkna kunne legge ut på sin sedvanlige kveldstur uten å drukne!

Ha en super dag da!

Helga flagra avsted…..!

Nå tenker jeg du er kjempespent??? Ja, på hvordan det gikk på markedet….! Vel….. salget gikk mye bedre søndag enn lørdag….!
Men du kan si det sånn at overskuddet vårt tilsvarer nøyaktig 5 wiener for en tier på CircleK! Men det var topp uansett altså…..! Ingen depping…

Nok om det – helga har flagra avsted som en vilter sommerfugl……! 

En vakker blåvinge, veldig sky og urolig! Tenk at den satt stille nok til at jeg rakk å knipse.. …

Og en like vakker gullvinge… enda mer flagrende enn den blå slektningen…..!

Jeg blir jammen aldri lei av sommerfugler!

Nyt den nye uka med alle sine nye muligheter!

Vivestad høstmarked 2017!

En dag ute av komfortsonen er unnagjort! Syv timer med tildels masse folk og prating…… men tenk, det gikk jo så bra…..!

Her ser du standen vår, du skimter de fleste av bildene våre i motlyset……

Nå lurer du selvfølgelig på om vi har solgt noe……. men utenom 3 rammeløse bilder, ingenting……!

Det har vanket mange godord og flotte tilbakemeldinger! Og det har vært mange hyggelige mennesker innom!

Så er det jo sånn at det er åpent fra 10 til 17 idag også….. så da kjører vi på med glede og forhåpninger! Ny dag, nye muligheter!

Uansett en stor seier for frkutifriluft, både settinga med mye mennesker, og det å selge egenprodusert…..!

Alle er ikke like “perfekte”!

Sommeren er på hell, og noen sommerfugler har sett sine beste dager!

Denne stakkaren har en ødelagt vinge, men like fullt flagrer den fra blomst til blomst i seinsommersola!

Selvom den ikke er helt perfekt, er den vakker og skjør som alltid!

Hvordan skal man egentlig definere det perfekte?

Idag er første dag av min "ut-av-komfortsonen"-opplevelse! Hvordan det går, får du vite i morra!

En helt vanlig hverdagstur!

Jeg var litt sliten etter jobb igår, og hadde litt tungt for å bestemme meg for hva jeg skulle gjøre!

Det endte med et besøk på grava til mamman min, etterfulgt av en rundtur jeg ikke hadde gått tidligere!

Hjertet fant jeg på veien…..!

Jeg gikk mellom åker, eng, gårder og sjø….. mange gode dufter møtte meg!
Den sommerlige lukta av nyperoser var en av dem…..!

Lukta av saltvann og sjø vekker barndomsminner…….!

…..det samme gjør lukta av modent og struttende korn, klart for tresking!

Hvor ofte har jeg ikke sett onkel sin John Deere med henger full av korn bak…. klargjort for å kjøre til kornmottaket i Larvik! (bildet viser bare en ekvipasje jeg fant på veien…..)! Minner strømmet på….!

Det var godt å gå den turen, ja!

God fredag ❤

Vi trenger farger…..!

……og naturen har selvfølgelig farger nok å tilby!

Som rognebær i mengder – mot knallblå himmel….
Mener forresten at min barnelærdom var at mye rognebær betydde mye snø påfølgende vinter! Grøss….. da er jeg stygt redd for at vi nesten drukner i snø til vinteren!

Rognebær etter en av de mange regnskurene vi har hatt i det siste…..!

Og hva syns du om dette rognebær-hjertet? Romantisk nok, ikke sant?

Ha en fargerik og flottanes dag!

Småting…..!

De er bare småting….! Men like fullt er det alle de som tilsammen danner naturen rundt oss!

Små vakre blomster…..!

Ei flue som surrer glad rundt i sola….. !

Et "mystisk" insekt som krabber leitende (?) rundt….!

Det grønne sivet….. solstrålene…. vann….!

= vår vakre natur……!

Flere søndagsopplevelser!

Det blei flere opplevelser på søndag….. en er jo lissom ikke ferdig med å være på tur når klokka er 08.30.

Så da var det å pakke med seg alskens mat, drikke, klær og støvler, og padle avsted igjen!

Ingenting å utsette på verken vær eller vind, så padlinga gikk lett!

Ingenting å utsette på omgivelsene heller, det var bare å nyte fargerik lyng og grass og mose langs vannkanten!

Da sulten begynte og gnage, ble det bål og brødskiver med egg og bacon! Skikkelig ekspedisjonsmat, vil jeg si!

For det var ikke bare en kanotur dette…. som dere vet så må jeg jo gå…. (et visst antall skritt hver dag….)!

Derfor ble kanoen lagt på land, og vi dro på fjellstøvler og la i vei mot Skrimseter!

Sjølvaste huldra, jo……!

Blei en real padletur, og en passelig marsj i tillegg! Det kjentes i både overarmer og bein, hihi…..!
Godt at kroppen funker til så mye på en dag!

Ha en super dag da!

Morgenstund på beversafari!

Søndag morgen startet kl. 06.00. – joda, det var vi helt klare for!

To brødskiver og et glass melk seinere, satte vi kanoen på vannet! Morgendisen lå over blikkstille vann….!

Og så begynte ting å skje…… først møtte vi en bever – etter to minutters padling….. så en bever til og to til etter det….! Det var så moro, så stort….! Og så frøkna som aldri hadde sett bever "live" før!

Etterhvert som sola steg over åsen, blei lyset så gyllent og lekkert! (Neida, fargene på bildet lyver ikke…..)!

Blei helt betatt……!

Toppa den to timer lange morraturen med en storlom (også et nytt bekjentskap), og varm seinsommersol over vannliljer i ferd med å avblomstre!

Dagen kunne vel knapt startet bedre? Resten av dagen får du høre mer om seinere….. en får god tid til opplevelser når en spretter opp så tidlig!

Ut på tur igjen!

Endelig blei det "plass" til en aldri så liten overnattingstur igjen….. måtte bare ha unna må-oppgavene først…..!

Turen gikk til kong Ravals rike, Ravalsjøen nordvest for Skrimfjella!

Været var så som så, men vi traska i vei innover….! Var viktig å få brent litt krutt….!

Røsslyngen er virkelig på sitt flotteste nå!

Vann og villmark….. og knott….. aller best å gå! Men så mye vakker natur da!

Og etterhvert kom sola fram også, rett før den gikk ned bak fjella…..

Da vi la oss i går, regnte det….. ikke ideelt for den kanoturen vi hadde tenkt oss idag, men…… i morra får dere se åssen det gikk…..

Nyt resten av søndagen din! ……og syns du jeg var treg idag? Dårlig dekning i villmarka……..!