Selvutnevnt korona-politi…..!

Du har nok kanskje vært i nærheten av noen sånne, du også……! Det selvutnevnte korona-politiet har avdelinger over hele landet…..!

Denne politi-styrken vet ALT mye bedre enn oss andre…..! De følger med på hva alle vi andre gjør, og passer på å fortelle oss alt vi gjør feil! Hvor vi ikke kan reise, hvor vi ikke skal handle…..! De innfører sågar nyoppfunnede, egne regler som de syns passer….! De hyler opp om noen nyser….. og kommer det en host, så er det bare “å gå direkte i fengsel”!

Men så kommer det rare……. for hvis de hoster sjøl, er det ikke farlig…… en nys er også lov…. de går på kjøpesenteret på lørdag – UTEN munnbind, fordi det ikke er påbud om det, bare en anbefaling…..! De reiser plutselig til steder med mye smitte, fordi det er HELT nødvendig……!

Nå er jeg sååå drittlei! Kjære forsurende, selvutnevnte korona-politi…. NOK ER NOK! Dagene blir ikke noe lysere med alt svada dere spyr ut av dere! Gå i dere sjøl!

Takk….😪

(Mannen på bildet var ikke politi, men los…… uttrykket i ansiktet passa likevel godt inn her…..!)

16 kommentarer
    1. Ja blir lei, jeg fikk huden full av skjeft av ei kjerring her om dagen. I en kassakø. Jeg trodde 1 meter holdt, men hun mente 2 meter og var skikkelig gretten mot meg! Sa masse dritt og mange sure blikk!

    2. Oisan, det høres ikke helt bra ut. Skjønner ikke hvorfor noen skal bry seg med hva andre gjør. Vi får alle passe på oss selv tenker jeg. Og er det noen som ikke holder nok avstand, ja, da trekker jeg meg langt nok unna, uten å si noe.
      Er fort gjort å komme litt for nærme når man er på butikk. Tar meg i det selv at jeg kan glemme det til tider. Derfor prøver jeg å være ute blant folk, når det er færrest mulig. 😉

    3. Han der så streng ut ja 🙂 Ville ikke gjort noe galt på koronareglene i nærvær av ham 🙂

      Selv prøver jeg å gjøre alt i min makt på koronareglene, og regner med at de rundt meg også gjør sitt. Når jeg er på treningssenteret ser jeg at det er noen som ikke orker å vaske apparatene etter bruk. I stedet for at jeg sier noe til dem sier jeg fra til betjeningen. Det blir så dårlig stemning hvis jeg skulle ha sagt i fra.

      Ser også at hvis jeg er i butikken og står i kassakøen så står noen så tett. Da har jeg begynt å bruke munnbind. Når det anbefales gjør jeg det i stedet for be folk holde avstand.

      Husker etter narkosen når jeg ble operert i hånda så fikk jeg beskjed om å hoste for å få opp slimet. Husker at jeg spurte: “Tørr jeg det i disse koronatider”. Ting vi ikke var redde for før har vi blitt redd for nå. Som f.eks. en helt vanlig forkjølelse.

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Du har så veldig rett! En trenger 7kke herske over andre, kun ta egne forholdsregler. Følge anbefalinger og være smart tenker jeg! Trenger ikke å bli uvenner med andre pga dette heller…. og ja, kjemperedd for alt nå….sliter på hue mitt! 😘klem

    4. Dævenn… der kom det et hjertelig utbrudd som virkelig måtte ut i det fri 😀 Så herlig… jaggu meg numret før jeg reiste meg i sofaen og applauderte 😀 Klem <3

    5. Ja de var “greie” i mars-april, men om de tror at folk ikke kan passe på seg selv etter snart et år, da er det egentlig ikke særlig håp for dem. De tror at folk hører mer på dem enn på retningslinjer gitt av FHI og andre “myndigheter” der de bruser med fjær’ne.

    6. Det vil alltid være noen som vet bedre enn andre uansett.
      De kikker stygt på deg….de kan kjefte på deg. Men blås i det.
      Hold avstand, vask henda. Så får det selvutnevnte politiet passe på seg selv.
      Jeg liker ikke som klenger seg helt inntil meg for å nå noe i en hylle jeg står ved.
      Men jeg kjefter ikke på dem av den grunn. Ta litt hensyn bare folkens. :o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg