Slik tenner jeg bålet!

Du trenger:

Tynne kvister – helst gran, uten bark!

Ved, gjerne tørrgran, ferdig saga opp før du begynner!

Et par-tre kubber tørr ved hjemmefra….!

Tennbriketter og lighter!

Husk å skrape bort snøen før du begynner! Legg noen tynne kvister i bunnen….. tennbriketter oppå, tenn på! Legg den tørre “hjemmefra-veden” som en pyramide på! Legg på resten av tynne kvister og legg på ved fra tørrgran rundt der igjen!

Husk at jobben ikke er gjort med dette…. det går MYE ved til et bål som skal vare et par-tre timer, så det må sages…..!

Denne oppskriften bruker jeg, og den fungerer under alle forhold….! Også snø, yr eller regn….!

Lykke til om du skal prøve! 🔥🔥🔥

14 kommentarer
    1. Her kjente jeg også fyring! Veldig bra, tenner du fra toppen da? Skal ble en dag jeg også…men for meg som ikke gjør det – blir det tiltak…Men jeg vil! 🙂
      Klem.

      1. Å så bra – nei, jeg tenner fra bunnen! Ja, du må prøve – det er ganske greit (og spes hvis du tar med ved hjemmefra) – da slipper du mye styr! Klemmer <3

      1. Ja, nå begynner jeg å være skikkelig dreven! Båla blir bra! Jeg finnes omtrent ikke bedagelig – godt en kan være litt forskjellige! Klemmer <3

    2. Kjekk måte, det der 👍💕 Jeg bruker også den av og til, men som regel ender jeg opp med en litt annen variant..der bålet er bygd opp lagvis i en firkant 🙄 Men det viktigste er tross alt at man finner en måte man føler fungerer – og faktisk får fyr 🙈🤣 Stor bål-klemz fra nord ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg